installerprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjcmmol

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Ik heb mijn pc moeten herstellen naar een (recent) herstelpunt.
Prima, maar er is een probleem ontstaan.
Ik wil een office (professional edition 2003) document openen. Het opent zich niet. Er komt een schermpje van windows installer.
Ik dacht er vervolgens goed aan te doen om middels de office cd-rom het probleem te herstellen. Dit gaat niet, omdat daar ook het installerprobleem optreedt. Dit patchpakket kan niet worden geopend.
Kan iemand mij van dit probleem af helpen?

de oplossing was....

Via een andere weg werd ik gewezen op het volgende:

"Verwarrende Microsoft Windows Installer-verwijzingen in het register van uw besturingssysteem naar de kantoorsuite, zoals naar een eerdere installatie van Office, kunnen het probleem veroorzaken. De remedie heeft Microsoft op haar website geplaatst: het register verlossen van de hinderende verwijzingen en daarna Office opnieuw installeren.

Ga dus eerst even na of u de installatie-cd niet toevallig heeft uitgeleend voordat u begint. Download vervolgens het programmaatje msicuu2.exe van de Microsoft-site, installeer het en voer vervolgens de Windows Installer Cleanup Utility uit (via Start en Programma's).

Bij deze operatie worden de registerverwijzingen verwijderd, niet de bestanden op de harde schijf. Ga daarna naar de Office-setup om het pakket opnieuw te installeren. Zorg dat de suite in dezelfde map wordt geïnstalleerd, anders hebt u straks twee mapjes met Office-bestanden. Als het goed is, kunt u met de frisse Office-installatie weer aan de slag.

Maak voor de zekerheid vooraf even een back-up van uw persoonlijke Office-documenten en e-mail. "

Ik heb het prgrammaatje gedownload en daarmee de office zaken verwijderd en vervolgens kon ik office opnieuw installeren.
Probleem dus opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan