instand-messenger scanner en Norton 2006

Status
Niet open voor verdere reacties.

xyzjan

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2004
Ondanks het uitvoeren van alle instructies van Symantic knowledgebase blijf ik last houden van de melding dat instant messenger-scanner niet kan worden gestart (met nr 3021,4). Ik heb het hele pakket nu 3 keer (cf instructies met resten oude versies) verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Maar niets helpt. Wie kan mij helpen ? Om de paar minuten komt het bericht terug.
Ik heb het pakket Norton Intern. Sec. 2006 met twee licenties geinstalleerd. OP de andere pc heb ik geen problemen, maar daar heeft ook geen oude versie op gestaan.

heb je wel een messenger programa als MSN/windows messenger ? of iets dergelijks ...

Messenger ?

Nee. Heb ik op dit moment niet actief. Mijn zoon installeert het vaak en evenzo vaak verwijder ik het weer (hij heeft zelf een pc). Bij opstarten (msconfig) staat msngr nog aangevinkt, maar wegvinken maakt helaas geen verschil.

als de NAV of NIS van symantec de instant messenger software niet vindt is die foutmelding normaal ! installeer windows Live Messenger (http://messenger.msn.nl)
en je foutmelding zou moetten verdwijnen ... als je de software liever niet hebt zou ik die functie in de opties van NIS of NAV uitschakelen, daar de software die die scanfunctie nodig heeft niet bestaat - en hierover dus gaat melken :)

messenger en NIS

Heb messenger geinstalleerd, maar het maakt geen verschil. De meldingen met de verwijzing naar de knowledge base (die ik dus heb uitgevoerd maar niet helpen) blijven komen.
Ik onderdruk het probleem door het venster met melding naar de onderkant taakbalk te verschuiven, maar dat is natuurlijk niet de oplossing.

je hebt dus "RNAV", "RNISupg" & "SYMNRT" van symantec toegepast - en dan herstart, en je laatste versie van norton terug geinstalleerd ?

messenger en NIS

Ik heb (heel precies) het volgende gedaan:
0. NIS 2006 geinstalleerd. Tijdens opstarten kwam melding dat een (inderdaad) oude versie op PC stond die eerst (automatisch) moest worden verwijderd. Gedaan en vervolgens NIS 2006 geinstalleerd. Toen kwam die melding die aanleiding geeft voor het probleem.

1. Vanwege advies knowledge base programma SymNRT uitgevoerd. Ook Rnav2003.exe maar dit laatste bestand deed ogenschijnlijk helemaal niets.
opnieuw opgestart en Norton NIS 2006 opnieuw geinstalleerd.
Geen effect. Melding bleef komen.

2. Manual procedure uitgevoerd. Dus 3 bestanden gedownload en uitgevoerd. Te weten MSIFIX.bat, SymNRT.exe en SYMMSICLEANUP.reg
Opnieuw opgestart en NIS 2006 opnieuw geinstalleerd. Geen effect

melding probleem bij helpmij. Advies gekregen afvinken Messeneger bij opstarten. Geen effect. Advies gekregen messenger opnieuw te installeren. Geen effect.

En wat nu ?

deinstalleer norton 2006, zoek even op de site naar het programma RNISUPG (vermoedelijk was de oude versie ouder dan 2004) gebruik dit, herstart, gebruik de Symnrt opnieuw en installeer je 2006 versie opnieuw

irritante melding blijft komen

Na enkele weken vacantieafwezigheid de draad weer opgepakt. De instructies gevolgd en NIS opnieuw geinstalleeerd (wat een tijdrovende klus is elke keer met al die updates). Maar helaas geef effect. Nog aanvullende suggesties ?

na langdradig gezoek, ontstaat dit probleem normaalgezien bij een paar versies van Norton AV 2003 - en windows 98 - ik zou in de opties van norton antivirus bij Instant messenger scannen - de optie uitschakelen.

het lukt

beste serverdude,
Je oplossing werkt. Het heeft enkel als keerzijde dat ik nu elke keer bij opstarten pc van NIS de melding krijg van "Instant Messenger scannen inschakelen". Die melding kan je vervolgens sluiten en blijft niet steeds ongewenst terugkeren. Kan ik die meldingsboodschap ook nog onderdrukken ? Het is ook geen probleem want ik ben geen gebruiker van MSN (in tegenstelling tot mijn zoon op zijn pc). Helpt het als ik MSN-software verwijder ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan