Instel fout in Humax 5050C

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan Daniel

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2010
Hallo Allemaal,

Elk heel uur krijg ik eventjes blokjes over het scherm van mijn TV die aangesloten is op de Humax 5050C

Omdat dit zeer hinderlijk is wil ik dit zo snel mogelijk weg hebben. Ik heb al diverse instellingen geprobeerd, maar tot op heden is het nog niet gelukl.

Mvg
Jan Filarski

Eigen aanschaf of provider ?

Eigen aanschaf: helpen we zeker verder.

Provider: even bellen met de helpdesk zij kunnen u ook helpen en anders komt er wel een monteur langs.

Hier vindt u de handleiding voor installatie: zorg als het scart is dat uw televisie ook op scart staat ingesteld op aansluiting. ( geld natuurlijk ook voor HDMI )
https://www.ziggo.nl/#klantenservice/televisie-radio/aansluiten-activeren/digitale-ontvanger/humax/overig/

Ga alle stappen even langs en zorg dat het zo staat ingesteld. Zorg dat uw televisie op de zelfde instellingen staat. ( bedoel niet de uitgang )
Maar de instellingen.

Het is eigen aanschaf

Dus geen recht op bijstand.

En aan de handleiding heb ik niets, want Hoe moet ik dit probleem samenvatten m.b.t. de handleiding ?
Mvg

Jan Filarski

Laatst bewerkt:
Probeer eens de stroom er een tijdje af te halen.
Wellicht is daarmee je probleem opgelost.

Humax met goede (kwaliteit) coax kabels en connectoren aangesloten?

Alle funkties werken voortreffelijk evenals het beeld/scherm, dus aansluitingen, coax-kabels enz. lijken me goed.
Tot slot heb ik de fabrieksinstellingen opnieuw geinstalleerd.
Maar wederom Om zes uur precies, wéér blokjes in het scherm, dus net alsof door de bliksem getroffen
Het scherm bleek dus weer een onderdeel van een seconde, alsof er geen antenne contact was.

Het enige wat ik nu nog ga proberen, is zoals voorgesteld door coenraad: de Humax even resetten en zonder stroom laten staan.

Mvg
Jan Filarski :evil:

"blokjes over het scherm" komt bij digitaal door gebrek aan informatie (geen of slecht signaal).
Dus ik zou toch maar eens naar de coax-kabels e.d. gaan kijken. (En ja signaal kan fluctueren.)

Oké, je oppert: slecht signaal. Maar dan elke keer precies op het hele uur?
Nee, dat kan niet. Het moet een instel fout zijn.

Mvg
Jan Filarski

Nee, dom van me.
Je aangeleverd signaal van de kabel boer (welke ook telefonie, internet en irdeto gegevens levert) kan niet fluctueren.
En nee, nooit niet precies om de hele uur waardoor het net onder (door slechte kabels) een acceptabel niveua kan komen.
Dus moet het wel een instel fout zijn.
Ben benieuwd welke instelling je signaal precies elk uur onderuit trekt... (Tenzij het een illegaal smartcard is :))
Hou je ons op de hoogte als je de oorzaak gevonden hebt?

Laatst bewerkt:
Tot op heden nog geen positief resultaat. (ook het resetten van de HUMAX gaaf niets)
MVG
Jan Filarski

Nee, ik ben nog steeds zoekende naar de oorzaak.
Een slechte Coax-verbinding sluit ik uit, want waarom zou die alleen slecht zijn op het hele uur (op de seconde).
Nee, het moet een instelfout ergens zijn.
Maar daarin tegen heb ik meerdere keren alle instellingen na gelopen, zelfs die in het geheime menu (Menu>Status>Status menu en dan: rood,groen,geel,blauw,groen,geel blauw) !!!!!
Ik heb versie 3.1 misschien is dat nog wat?
Voor de rest: als er geen oplossing komt, zal ik het moeten laten rusten.

Oh ja, het is een eigen aankoop, dus niets met een provider te maken.

mvg
Jan Filarski:o:o

Heb je op de site van de fabrikant naar nieuwe firmware gezocht ?

Wees hier wel voorzichtig en precies mee. Flash je met de verkeerde firmware, dan mag hij de kliko in:confused:

Dus de excacte gegevens gebruiken van je Humax en firmware.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan