Instellen cd-rom pad

Status
Niet open voor verdere reacties.

jarno230

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2007
Ik ben bezig een computer met een geformatteerde harde schijf weer draaiende te maken. Ik wil 98 installeren vanaf een cdrom. Nu heb ik de cdrom-drivers geïnstalleerd. Maar ik weet niet goed hoe ik het pad instellen in autoexec.bat en config.sys.
Is er misschien hier die weet hoe dat werkt?

Is de win98 cd niet opstartbaar vanaf de cdrm drive als je deze als eerste schijf insteld in de bios?
Anders zul je eerst cdrom drivers moeten installeren, dan kun je setup vanaf de cdrom starten als je opstart met een win 98 opstart diskette

Laatst bewerkt:
Ik heb de cdrom in de bios bij boot sequence als eerste ingesteld. Maar dat werkte ook niet. Toen heb ik de cdrom geïnstalleerd, het installatie programma werkte dan automatisch autoexec.bat en config.sys bij. Maar bij het opstarten geeft ie nu aan dat het commando d:/cd001 niet klopt.

Heb je geen windows98 opstart diskette probeer het hier eens mee want die geeft de drive zelf een letter.
Disketten kun je downloaden op http://www.bootdisk.com/

Hier nog wat Dos commando's

Laatst bewerkt:
Ik heb de cdrom in de bios bij boot sequence als eerste ingesteld. Maar dat werkte ook niet. Toen heb ik de cdrom geïnstalleerd, het installatie programma werkte dan automatisch autoexec.bat en config.sys bij. Maar bij het opstarten geeft ie nu aan dat het commando d:/cd001 niet klopt.

Het moet er ongeveer zo uitzien op je opstartfloppy:

Config.sys

DEVICE=A:\CDROM.SYS /D:cd001

Autoexec.bat

Mscdex /D:cd001

die / moet je dus op de goede plaats neerzetten.

Succes,

Tijs.

Het moet er ongeveer zo uitzien op je opstartfloppy:

Config.sys

DEVICE=A:\CDROM.SYS /D:cd001

Autoexec.bat

Mscdex /D:cd001

die / moet je dus op de goede plaats neerzetten.

Succes,

Tijs.

Het installatieprogramma van de cdrom heeft dat automatisch zo gedaan. Maar ik wil de cdrom als f:\ instellen. Dat heb ik aangegeven in het installatie programma. Hij heeft toen de boel ingesteld. Alleen geeft de computer bij het opstarten aan dat hij mscdex /F:cd001 niet kan vinden.

Daar gebruik je de parameter /L: voor

Voorbeeld:

mscdex /D:cd001 /L:F

(Let op de dubbele punt na /L)

Hiermee krijgt de eerste cd-rom speler letter F, de 2de de letter G etc.

Succes,

Tijs.

Daar gebruik je de parameter /L: voor

Voorbeeld:

mscdex /D:cd001 /L:F

(Let op de dubbele punt na /L)

Hiermee krijgt de eerste cd-rom speler letter F, de 2de de letter G etc.

Succes,

Tijs.

Dat staat allemaal zo ingesteld, maar hij geeft aan dat hij /D:cd001 niet kan vinden

Wat voor cd-rom driver heb je eigenlijk?
Ik heb als bijlage een universele cd-rom driver bijgesloten (voor IDE-cd rom spelers) en mscdex.exe.

En waar het om gaat is dat de /D: parameter precies hetzelfde is in config.sys als in autoexec.bat

Config.sys

DEVICE=A:\OAKCDROM.SYS /D:cd001

Autoexec.bat

A:\Mscdex /D:cd001 /L:F

Succes,

Tijs

Bijlagen

Wat voor cd-rom driver heb je eigenlijk?
Ik heb als bijlage een universele cd-rom driver bijgesloten (voor IDE-cd rom spelers) en mscdex.exe.

En waar het om gaat is dat de /D: parameter precies hetzelfde is in config.sys als in autoexec.bat

Config.sys

DEVICE=A:\OAKCDROM.SYS /D:cd001

Autoexec.bat

A:\Mscdex /D:cd001 /L:F

Succes,

Tijs

Ik zal proberen of dat werkt, bedankt voor je hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan