Instellen Draadloos netwerk WINDOWS7

Status
Niet open voor verdere reacties.

levii0

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2010
hallo.

ik zit dus met een probleem,
ik heb sinds kort een nieuwe computer met windows 7 waar ik nog niet veel van af weet en gister is er een nieuwe router geplaatst...
en ik kan geen verbinding krijgen met het internet..
hetis een beveiligt draadloos netwerk.
maar als ik wil connecte zegmaar.. vraagt hij helemaal niet om de webkey en geeft gelijk aan Kan geen verbindng worden gemaakt met het draadloos netwerk.

kan iemand mij helpen?

mvg levi.

hmmm

ja die heb ik.. we hadden eerst een andere router alleen die gaf een tezwak signaal..

Ik heb het niet over de router, maar over de nieuwe computer.

Welke computer en draadloze adapter heb je precies?

Oke, maar heb je in je pc een draadloze kaart zitten waarmee je draadloze netwerken kan opsporen?

Indien ja,

Configureer je router eerst eens. Zo voorkom je problemen met de instellingen en ben je er zeker van dat hij goed geconfigureerd is.

Ga naar het Ip adres van je router. Dit staat waarschijnlijk op de onderkant van je router zelf, of in het bijgeleverde boekje( Meestal 192.168.0.1 / 192.168.1.0)

Inloggen is vaak met:

gebruikersnaam: admin
wachtwoord: admin

Doorlop nu de wizard of doorloop alle instellingen handmatig.
Verander de SSID naar je eigen gewenste naam.
Stel ook je eigen WPA key in, schijf deze wel goed op!

Als alle basisinstellingen goed zijn geconfigureerd sla je de instellingen op.

Verbind nu je router met je modem en zorg dat je hem in de uplink plaatst.

Nu zou je computer gewoon je eigen router moeten vinden, even je WPA key invoeren en je hebt internet!

Indien nee,
Eerst ff kaartje inbouwen dan;)

Gr. perry

Laatst bewerkt:
uh

Perry,

ik heb al een netwerk key enzo.. maar ik kan em gewoon nergens invoeren..
als ik verbining wil maken met ons netwerk.. staat er gewoon kan geen verbinding worden gemaakt met netwerk..

Levi,

Dus als je verbinding probeert te maken met je router, dan hoef je geen key in te voeren? en geeft hij meteen aan dat je geen verbinding hebt?

Heb je al wel de instellingen van je router nagekeken? Naar mijn ervaringen is het toch altijd verstandiger om zelf even alles na te lopen in de router om er zeker van te zijn dat het niet aan je router ligt.

Als je dit heb gedaan en het werkt nog steeds niet zou je het probleem toch bij je computer moeten zoeken.

Ook al geprobeerd om je router te resetten?

perry:thumb:

ja precies..
en ja ik heb de router al gereset maar er gebeurd ook vrijweinig.. dus ik dacht bel men oom is hij weet het wel maar hij had niet heel veel tijd opt moment en heeft me ff snel uitgelegt maar ik ben er niet echt veel wijzer van geworden:confused:
maar hij zei iets over Configurate scherm>netwerk en internet>netwerkcentrum>draadloze netwerken beheren> toevoegen> en dan kan ik tussen 2 dinge kiezen: handmatig een netwerk profiel toevoegen of een ad-hocnetwerk maken. dus ik ga uit van optie 1 en doe handmatig netwerk profiel make..
Nja heb ik ingevult ; netwerk naam enzo.
de sleutel en op volgende geklikt.. dus ik dacht t moet nu wel werken maar nee..

Levi.:)

hm oke.

Vindt je wel andere netwerken in je omgeving?
Je zou toch even na moeten gaan wat voor netwerkkaart erin zit.

Dit kan je gewoon door door:
Everest of SIW te downloaden. Hiermee kun je alle componenten zien die aan hardware in je pc zitten.
kijk even naar het merk en het model van je draadloze netwerkkaart.

Als je dat heb gevonden, download dan voor de zekerheid de nieuwste drivers daarvan en probeer het nog eens.

succes:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan