Instellen Draadloos switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimmie89

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2005
Hallo allemaal,

Ik heb een Asus WL-530G Router. Hier op zit 1 draadloze attenne, 4 lan aansluitingen en 1X WAN.

Nu kon ik van de buren het internet lenen voor 1 weekje omdat wij tijdelijk geen internet hebben vanwege het overstappen naar andere provider. Nu had ik deze nog liggen. Ik heb mijn lange netwerk kabel op hun linsys router aangesloten en naar mijn Asus router aangesloten, de verbinding was goed. Ik had hem ook even getest of ik dus goede verbinding had om met de kabel van de buren in mijn computer te doen en kon daarmee gewoon internetten.

Alleen zogauw ik dus de kabel van de buren in de WAN stop en ik van alles probeer in te stellen krijg ik maar geen internet enzo. Wie kan mij helpen?

Met vriendelijke groet,

Pim Hendriks

Zie bijlage voor de instellingen die ik heb gekregen van de buren als ik dus de kabel op mijn pc aansluit.

Bijlagen

• goed.JPG
    goed.JPG
    59,3 KB · Weergaven: 38
Dat komt omdat zowel de LinkSys van de buren als jouw Asus IP adressen gaan uitdelen, en dat kan dus niet.
Oplossing is in je eigen router DHCP uit te schakelen, dan fungeert de Asus niet meer als router maar als switch en dat zou moeten werken

nou dan heb ik de DHCP server op disable staan maar ik moet van allerlei andere dingen invullen zoals ip adres voor het WAN. Dat kan ik op automatich doen of op static ip. Maar bij de dchp server kan ik ook weer van alles invullen.

Zogauw ik die dhcp uit zet krijg ik geen ip adres bijvoorbeeld een computer die draadloos zit bij mij in huis. En bij aan wel een ip adres alleen dan geen internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan