Instellen Draytek Vigor2700serie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieles82

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2008
Hallo,

Ik heb een vraagje en hoop dat hier iemand misschien weet hoe ik dit voor elkaar krijg.
Ik heb een Drayek Vigor2700 serie 2ehands gekocht omdat ik met deze router een inkomende VPN verbinding kan instellen. Alleen nu heb ik internet bij UPC en daar heb ik natuurlijk ook al een modem/router van.

Mijn gedacht was dat ik de Draytek een vast IP-adres zou geven en hem verder niks te laten doen behalve de VPN verbinding. Nu heb ik poort 1723 al doorgezet in me UPC router naar me PC met windows 7 om dit even te testen. En daar krijg ik netjes een inkomende VPN verbinding op. Maar als ik poort 1723 doorzet naar me draytek router krijg ik dit niet voor elkaar. Het enige wat ik me kan bedenken is: omdat ik geen gateway adres kan invoeren in de draytek router alleen een vast IP-adres met een subnetmask dat hij de weg terug naar buiten niet weet.

Mijn vraag is weet iemand hoe ik die router een vast IP-adres met gateway kan geven of misschien iets met een vaste route??? Of is dit niet mogelijk met deze type router.

Alvast bedankt.

Groet,

Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan