instellen geen internet na bv.23h00? Kan dit??

Status
Niet open voor verdere reacties.

D@nny

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi,

Zoals ik reeds in de titel heb geschreven, mijn zus wil het internetgebruik van haar kinderen een beetje in perken houden.
Kan men in windows XP instellen dat ze bv maar tot 23h00 kunnen gebruik maken van het internet?
Ze hebben draadloos internet via een modem/router.

Wie weet of dit kan en misschien dan ook hoe dit kan??

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken.

Groeten,
Danny

Dat is een beetje afhankelijk van het merk en type router. Mijn router kan tijdslimieten toekennen aan IP adressen, PC namen of routerpoort.

Anders zou je ook aan een programma kunnen denken zoals Norton, deze bieden ook mogelijkheden tot ouderlijk toezicht.

Je zou het via de router kunnen doen, maar dat is lang niet altijd mogelijk (zie boekje van je router ;) )

mijn voorkeur gaat ook naar het instellen in de router. Die tijdschakelaar lijkt mij niet echt vriendelijk naar de apparatuur toe.

Router

Hoi,

Als ik me niet vergis is het een linksys. Hebben deze routers deze optie of is het ook nog type gebonden?

Zelf heb ik een Belkin en daar heb ik eens in de instellingen gezocht en blijkbaar kan je inderdaad dit instellen in de router, ik ben wel tegen een probleem aan gelopen, te kan het start en stop uur ingeven per dag of gewoon elke dag hetzelfde dat het internet geblokt is.
Geen probleem dacht ik en ik geef als start 23h00 en stop 08h00 in zodat het bv 's nachts niet kan gebruikt worden maar dit kan niet, hij zegt dat de starttijd lager moet zijn dan eindtijd, heeft iemand ervaringen met deze instellingen??

Groeten,
Danny

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan