instellen maximum ontvangen emails

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPG
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JPG

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2007
Hallo,
Kan iemand mij zeggen of je binnen Outlook (2007) het maximum inkomende emails dat je per opening van het programma ontvangt, kan veranderen ?

Wanneer ik namelijk meerdere items op Ebay wil aanbieden, dan krijg ik van iedere aanbieding een email.
Toch na 500 inkomende mails stopt het met ontvangen mails.
Ik moet dan eerst een gedeelte van de ontvangen mails verwijderen en na een volgende opening van Outlook kan ik de volgende reeks inkomen mails ontvangen, enz.

Kan ik dit getal niet wijzigen naar bv. 1000 of meer ?

Dank bijvoorbaat.

Ga eerst maar eens te rade of het probleem er niet in zit dat je mailbox bij je provider volloopt en er daarom maar 500 gedaan kunnen worden, eenvoudigweg omdat er niet meer mailtjes tegelijkertijd in die mailbox van je provider kunnen zitten (qua opslagruimte).
Het is dus maar zeer de vraag of je hier tegen een beperking van Outlook aanloopt; kan net zo goed een beperking van (de mailboxgrootte bij) je provider liggen.

Tijs.

Hallo Tijs,
Bedankt voor je snelle reactie.

Zal zeker mijn provider eens contacteren.

Als je in dergelijke eBay gevallen even niet Outlook gebruikt maar even inlogt op de webmail van je provider, dan kun je meteen tellen hoeveel mails je in Outlook te verwachten hebt. Log je daarna af van de webmail en haal je je mail binnen met Outlook en het aantal nieuw opgehaalde mails is hetzelfde als dat je kon tellen in de webmail, dan heb je (dus) te maken met een 'hoeveelheidsbeperking van de provider' ipv. een beperking in Outlook.

Tijs.

Aantal komt sowieso overeen. De emails die erna komen zijn waarschijnlijk de SMTP retries, die dan dus weer binnen druppelen omdat er weer ruimte is.

Voor zover mij bekend zit er geen beperking in Outlook om het aantal emails te beperken.

Hallo,

Bedankt voor jullie toelichting. Ga ik zeker eens proberen.

Het lijkt mij wel eigenaardig dat wanneer ik dus mails binnen haal dan zie ik onderaan rechts in Outlook dat er bv. 977 mails zijn maar dus bij 497 à 500 stopt het binnenhalen.

Ik moet dan Outlook afsluiten - zelfs mijn PC herstarten - om dan terug via Outlook de resterende mails verder op te halen. Weer tot zo'n 500-tal en dan is het weer gedaan.

Trouwens, nog een vraagje : hoe komt het dat ik nadat ik Outlook heb afgesloten, ik deze niet direct weer kan openen ? Wanneer ik na de eerste afsluiting terug tweemaal op het icoon van Outlook klik gebeurt er niets.
Ik dien dan mijn PC volledig te herstatrten om terug in Outlook te kunnen.

Sorry voor de lastige vragen maar ik ben maar een beginneling in Outlook.

Groetjes.

Outlook doet er standaard even over om af te sluiten. Dus geef het 10 seconden na de eerste keer afsluiten en kijk of je het dan weer kunt openen.
PS: Als je dubbelklikt op het Outlook symbool op de taakbalk of in het snelstarten menu dan start je outlook 2x. Je hoeft/moet daar maar 1x op klikken, niet 2x.
PS2: Wil je controleren of Outlook echt afgesloten is, dan rechtsklikken op de taakbalk, kiezen voor Taakbeheer starten (of zoiets) en dan in Taakbeheer op tabblad Processen kijken of Outlook daar nog staat in het rijtje.

Tijs.

Nogmaals wat?

Tijs.

Laatst bewerkt door een moderator:
Is je probleem hiermee helemaal verholpen, dan? Dus het (originele) probleem was dat je Outlook 2x opstartte ipv. 1x?

Tijs.

Dag Tijs,

Ja, blijkbaar wel.
Ik heb nu een paar keer na mekaar Outlook opgestart en terug gesloten, en het werkt normaal.

Nogmaals "hartelijk dank" hiervoor.

Groetjes.

Prachtig! :) Fijn dat het mysterie is opgelost.

Graag nog de vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan