Instellen Netwerk.

• Onderwerp starter Onderwerp starter XVL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

XVL

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2007
Hallo,

Ik ondervindt nogal wat problemen met het instellen van een netwerk. Ik zal eerst de situatie even schetsen.

Momenteel werk ik met een desktop systeem welke bekabeld is verbonden met een Tele2 ADSL Router (Router kan ook draadloos). Daarnaast werk ik met een Dell Inspiron 640M Laptop van mijn werk. Met dit laptop kan ik wel draadloos internetten via het Tele2 Router echter krijg ik het niet voor elkaar om mijn desktop systeem met mijn laptop te verbinden.

Mijn desktop systeem draait met Windows Vista Ultimate en mijn Laptop met Windows XP professional.

Wie kan mij helpen bij het juist configureren van mijn thuis netwerk? Ik heb het ook via de wizard geprobeerd echter geeft deze een foutmelding als ik de instellingen per USB stick wil overzetten naar de andere computer. In de bijlage kun je zien wat de foutmelding is.

Ik hoor graag van iemand.

Groet,

Xander

Bijlagen

• netwerk.gif
    netwerk.gif
    16,5 KB · Weergaven: 28
Hallo,

Ik ondervindt nogal wat problemen met het instellen van een netwerk. Ik zal eerst de situatie even schetsen.

Momenteel werk ik met een desktop systeem welke bekabeld is verbonden met een Tele2 ADSL Router (Router kan ook draadloos). Daarnaast werk ik met een Dell Inspiron 640M Laptop van mijn werk. Met dit laptop kan ik wel draadloos internetten via het Tele2 Router echter krijg ik het niet voor elkaar om mijn desktop systeem met mijn laptop te verbinden.

Mijn desktop systeem draait met Windows Vista Ultimate en mijn Laptop met Windows XP professional.

Wie kan mij helpen bij het juist configureren van mijn thuis netwerk? Ik heb het ook via de wizard geprobeerd echter geeft deze een foutmelding als ik de instellingen per USB stick wil overzetten naar de andere computer. In de bijlage kun je zien wat de foutmelding is.

Ik hoor graag van iemand.

Groet,

Xander

Ik ben bang dat het te maken heeft met Vista en XP omdat je dus twee besturingssystemen hebt. Maar we moeten maar even wachten op de experts.

Ik denk dat je op beide computers even dezelfde werkgroep moet instellen.

Bij Windows XP doe je dit via:
Configuratiescherm --> Systeem --> Computernaam --> Wijzigen
In dit scherm klik je onderaan op Werkgroep, en vul je een naam in. Maakt niks uit wat.
Vervolgens doe je hetzelfde op de Windows Vista machine. Ik heb zelf geen Vista, dus kan je hier geen stappenplan voor geven.

Succes. :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan