Instellen regel in een openbare map in Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

engelrob

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2010
Op onze afdeling hebben we een "openbare map" binnen Outlook in gebruik voor het ontvangen van mails.
Ik wil hier een regel instellen voor het automatisch doorsturen van mails die ontvangen worden.

Die regel kan ik instellen en deze werkt dan voor de mails die op dat moment in de map staan.
Nieuwe mails worden echter niet verwerkt volgens de regel; die wordt alleen ontvangen in de map, meer niet.

Is het mogelijk een regel in te stellen in een openbare map en zo ja, hoe moet ik dat dan doen?

Hoe heb je die huidige regel ingesteld? En welke versie Outlook gebruik jij?
En wat je (eigenlijk) lijkt te wensen is een berichtregel die draait op de Exchange server, zodat bij binnenkomt meteen enkelen de mails ook doorgestuurd krijgen.

In Outlook 2003 werkt dat als volgt (vanaf een geauthorizeerd account) als ik me niet vergis:
Rechtsklik op de publieke folder, en kies Eigenschappen.
Ga naar tabblad Beheer en klik op Mapassistent
Kies Regel toevoegen
Vink Doorsturen aan en kies de gewenste ontvangers via de knop Aan die ernaast staat.

Tijs.

dnties

Dit hebben we al geprobeerd en werkt helaas niet.
Ik gebruik Outlook 2007.

Gr Robert

Andere mogelijkheid is het via de Exchange administrator te regelen, maar vereist (als er naar meerdere personen moet worden geforward) wel een (extra) verzendlijst:
Die moet dan doen (Exchange 2010, vlgs. werkt het analoog in Exchange 2007):
Open Exchange Management Console
Maak een verzendlijst met de personen/mailboxen die de mail doorgestuurd moeten krijgen
Klik Toolbox
Ga naar/activeer Public Folder Management Console
Klik open: Default folders
Rechtsklik op de bewuste publieke folder in het rechter deelvenster en kies Properties
Ga naar tabblad Mailflow Settings
Klik Properties van Delivery options
Activeer Forward en kies via Browse de verzendlijst.
Vink aan: Deliver message to both forwarding address and mailbox.

Evt. duurt het even voordat de nieuwe verzendlijst in de Algemene adreslijst verschijnt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Het is opgelost. In de submap was het niet in te stellen, dus is er een nieuwe hoofdmap aangemaakt. Daar is de bovengenoemde oplossing gebruikt en het werkt. Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan