Instellen van NL spellingschecker in Word!

Status
Niet open voor verdere reacties.

La Femme

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 okt 2006
HELP!

Wie oh wie kan mij helpen aub?!

Ik zeg het maar meteen heel eerlijk :o , ik ben geen held en niet echt heel handig met computers en programma's, maar hopelijk is het niet al te ingewikkeld of te moeilijk (?).

Ik heb Microsoft Office XP 2000 en al mijn programma's zijn in het Engels. Dat is geen probleem. Alleen vind ik het erg jammer en af en toe ook heel vervelend dat ik GEEN Nederlandse spellingscontrole in Word kan doen! De enige 3 talen die WEL mogelijk zijn, zijn natuurlijk Engels, Frans en Spaans. Maar jammer genoeg dus GEEN Nederlands. Daar baal ik enorm van want soms weet ik even de juiste spelling niet meer en ook nog eens het feit dat ik dyslectisch ben. Dat betekent dat ik de neiging heb om letters om te draaien (oftewel in de verkeerde volgorde in type). Dit weet ik van mij zelf en kijk/lees ook altijd mijn tekst na voordat ik iets uitprint of verstuur. Wat enorm veel tijd in beslag neemt en alles dus 2 keer zolangzaam gaat. Maar ondanks dat zie ik ook wel eens iets over het hoofd en dan zou het dus verdomde handig zijn als je dus zo'n spellingscontole op je pc hebt want die geeft dan automatisch de juiste spelling of je krijgt een rood lijntje onder het woord!

Ok, dat was een lang verhaal.

Het gekke is dat als ik bij het installeren van de taal in Word wel Dutch (Netherlands) kan vinden en kan installeren. Maar als ik dan de spellingscontrole wil uitvoeren dan krijg ik het bericht in beeld: Word cannot find the grammar file msgr3NL.dll or msgrNL32.dll for Dutch (Netherlands).

Mijn vraag is, is het mogelijk om het gratis te downloaden van het Internet en het te installeren op mijn pc? Heb zelf al 'gegooled' maar kan niks vinden?

Alvast heel erg bedankt voor het lezen en het eventuele beantwoorden van mijn vraag! :)

Groeten,
(een wanhopige) Femke

Zoek binnen dit forum eens op:
spellingcontrole in nederlands

Zoek binnen dit forum eens op:

Vergat de foutmelding te melden van het downloaden van Proof. Ik kreeg als bericht: Error 1500. Another installation is in progress. You must complete that installation before continuing this one.

??? Snap ik helemaal niks van, want ik was helemaal niet bezig met een andere installatie of download ???

Hi Joepie, (leuke codename btw :) )

Bedankt voor je antwoord!

Er is inderdaad al heel veel over dit onderwerp gevraagd en geantwoord! En kwam ook JOUW zelfs weer tegen (grappig). Dit was al in 2004 (kan je nagaan).

Nu heb ik hier en daar wat gelezen en gedaan zoals werd aanbevolen, namelijk door joost verdaasdo: Ga daarna naar: C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Proof
Bestaat deze map nog bij jouw? Zo ja, gooi hem gelijk weg hierzitten de spelingcontrolle DLL's in. (wellicht zitten deze dwars...ze worden bij installeren teruggeplaatst)

Let op, bovenstaand pad is voor XP dus je moet even checken of er bij jouw toevallig een Proof map is? (of Proofing Tools)
Even zoeken met de verkenner.
Ik weet zeker dat deze na deinstallatie blijft staan. (maar na de eraser weet ik niet zeker)

Dus ik heel braaf dat allemaal gedaan. Die 'Proof' map dus netjes verwijderd.

Bij een ander bericht over dit zelfde ow kwam ik dit tgen van mpfromnl1986: Ik heb office xp helemaal in het engels, dus heel logisch mijn spellingchecker in word is ook in het engels. Nu kun je bij de opties de taal wel veranderen ( wat ik gedaan heb ) maar nu controleerd hij niks meer. Ik heb veel geprobeerd en weet nu niks meer te verzinnen. Ik heb microsoft.com geprobeerd om iets van een taal bestandje ofzo te downloaden. Hij vind niks. en als ik informatie ergens over vind dan kan ik er niks mee. Ik hoop dat iemand weet wat ik moet doen.

Alvast bedankt, Michel.

Antwoord van humpe: Volgens mij kan je dat niet veranderen.

Waarop mpfromnl1986 weer antw gaf:
de admins kunnen dit verwijderen. ik heb het al voor elkaar. het luktne niet omdat je van alles moet aanschaffen, dat heb ik dus niet gedan, dat is illegaal dus het antwoord kan ik hier toch niet neerzetten. maar misschien mag het ook wel, hier is een linkje met bestanden die je nodig hebt. http://www.zjzmpop.co.yu/id2.htm

de uitleg klopt niet helemaal en na de installatie moet je zelf nog wat prutsen maar het lukt hier wel mee.

groeten, michel

Dus toe ben ik naar die site: http://www.zjzmpop.co.yu/id2.htm gegaan en heb opnieuw geprobeerd om Dutch te installeren. Maar je moest dan wel WEER the 'Proof' file opnieuw downloaden (download this file Proofkit.msi). En dat ging dus NIET!

Ben zelfs ook nog naar de site van Microsoft (http://office.microsoft.com/officeupdate/maincatalog.aspx?lc=nl-nl) geweest voor updates. En die gaf aan dat ik Office XP Service Pack 3 (Engelstalige versie) moest updaten en installeren. Heb ik gedaan maar helaas ook dit lukte NIET !

Nu weet ik het ook niet meer :( ? Wat moet/kan ik nu nog doen ? Hopelijk heb je nog een goede bruikbare tip voor mij :D !

Tot horens...

(nog steeds wanhopig) Femke

Laatst bewerkt:
Ik begrijp het even niet.
Als ik op je link klik kom ik uit bij de pagina waarop de bestanden voor office XP te downloaden zijn.
Volgens mij moest je de bestandjes voor office 2000 hebben.
Klik hiervoor op die pagina linksboven op OFFICE 2000 en klik daar op het Dutch knopje.
(Dutch2000.zip)
Downloaden en DAARNA uitpakken met WINZIP.
Mocht je dat programma niet hebben.
Even met Google zoeken en een probeerversie is zo gevonden.
Volgens mij wordt er dan ook helemaal niet gevraagd of je al iets hebt gedownload.
Je moet er wel voor zorgen dat Windows niet zelf het bestand gaat uitpakken.
Dus EERST downloaden en DAARNA unzippen naar een vooraf aangemaakte map.
Volg daarna de instructie die is bijgesloten in de map met uitgepakte bestanden.

Office XP

Sorry Joepie, maar ik heb ook Office XP. Foutje bedankt !

Winzip Dutch200 en Winzip Dutchdic

Ik heb ze trouwens allebei gedownload maar alsnog lukt het installeren me niet in Word. Krijg dan de melding dat ik de cd rom moet installeren. Moet dat? Zoals ik al zie ben GEEN pc expert :o

Volgens mij hoort het zo te gaan:
Download beide bestanden naar een nieuw aangemaakte map.
Pak het Dutch file uit in die map.
Pak ook het proofkit.msi bestand uit en vervang het proofkit.msi bestand dat in het Dutch bestand zit door dit (tweede) bestand
Vervolgens volg je de instructies op in de texfile en dan zou het moeten werken.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan