Instellen windows server 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

ScriptGys

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2006
Beste helpmij gebruikers,

Ik zit met een probleem na de installatie van windows 2003 server enterprise.

Ik heb de installatie normaal doorgelopen en ben daar geen problemen tegen gekomen. Daarna heb ik zowel active directory en DNS geinstalleerd. En daar hebben we het eerste probleem. Bij de DNS installatie geeft hij aan dat ik dynamische IP-adressen gebruik en dat hij statische moet hebben.
Verder heb ik een windows XP professional pc aan het domein gehangen en hiervoor een user aangemaakt. Dit werkt allemaal maar het inloggen duurt meeeeeegalang.

Verder heb ik nog een paar vragen waar jullie misschien meer duidelijkheid in kunnen geven. Ik heb een opstartscript in de policy gezet bij de gebruikersconfiguratie. Alleen dit wordt niet uitgevoerd als ik inlog. Ook heb ik in de policy ingesteld dat het wachtwoord niet meer aan verschillende eisen moet voldoen maar dit wordt ook niet doorgevoerd.

Kan iemand mij verder helpen. Google heb ik al doorgespit maar ik heb geen werkende oplossing(en) gevonden.

Met vriendelijke groet,

PHPFreak

Verder heb ik nog een paar vragen waar jullie misschien meer duidelijkheid in kunnen geven. Ik heb een opstartscript in de policy gezet bij de gebruikersconfiguratie. Alleen dit wordt niet uitgevoerd als ik inlog. Ook heb ik in de policy ingesteld dat het wachtwoord niet meer aan verschillende eisen moet voldoen maar dit wordt ook niet doorgevoerd.

1: Ook heb ik in de policy ingesteld dat het wachtwoord niet meer aan verschillende eisen moet voldoen maar dit wordt ook niet doorgevoerd

heb je dit al geprobeerd: start> run> cmd> gpupdate/force

dit zorgt ervoor dat de policy word upgedate.

2: Ik heb een opstartscript in de policy gezet bij de gebruikersconfiguratie

heb je als een een gebruiker toegevoegd aan de policy, dit kan via options/properties en dan moet je ff het vinkje apply policy aanvinken staat onder aan in het lijstje

Dankje voor de reactie. Ik heb het geprobeerd maar het is helaas niet gelukt.

Ik heb ook nog geprobeerd een user aan te maken in de groep buildin en in users.Het groepsbeleid heb ik toegepast op de gebruikersgroep en ook geprobeerd individueel op de user maar het heeft geen effect. Het gaat mijn petje te boven!
Ziet iemand nog mogelijkheden?

Gr. PHPFreak

Open je eigen profiel eens in de active directory ga dan naar profile daar zie je logon staan, geeft daar de naam van het inlogscript, bv login.vbs en zet de login.vbs in \\servernaam\netlogon doet ie hte nu wel?

Waar heb je aangegeven dat hij geen moeilijke wachtwoorden meer moet gebruiken en war voert hij dat niet door, op de server of op de clients? maak anders een een nieuwe OU, hang de server/client daar in en voer het daar door, geef een gpupdate /force werkt het nu wel?

Helaas,

Het werkt geen van allen. Ik ben nu van plan de windows server 2003 setup opnieuw uit te voeren.
Kan iemand mij misschien stap voor stap uitleggen wat ik moet doen om de active directory goed aan de praat te krijgen? Vanaf de kale installatie en daarna via server beheren een active directory opzetten?

MVG PHPFreak

Helaas,

Het werkt geen van allen. Ik ben nu van plan de windows server 2003 setup opnieuw uit te voeren.
Kan iemand mij misschien stap voor stap uitleggen wat ik moet doen om de active directory goed aan de praat te krijgen? Vanaf de kale installatie en daarna via server beheren een active directory opzetten?

MVG PHPFreak

Ik heb een complete handleiding met alles er op en er aan. maar het punt is dat die op school op het netwerk staat en dat ik nu stage aan het lopen ben en niet op school ben ik wil mijn broer dit weekend vragen het voor mij mee te nemen en dat jij hem dan van mij krijgt maar dat wordt dus niet eerder dan dinsdag en ik je e-mail andres nodig omdat het een Word bestand is misschien kun jij mij dat toe sturen via Nieuw berichten schrijven. en anders moet je het hier neer plaatsen om mij maak je een fake aan en plaats je hier neer (die fake moet je wel kunnen benaderen anders heb je er nog niks aan:P)

Hey,

Dat zou supper gaaf zijn alvast vriendelijk bedankt voor de moeite. Ik heb mijn profiel zo ingesteld dat ik ook berichten van andere gebruikers wil ontvangen. Wil jij mij een mail sturen via mijn profiel met eventueel je e-mailadres. Dan mail ik jou daarop even.
Ik heb namelijk geprobeerd jou te mailen via je profiel alleen je staat niet toe dat andere gebruikers je berichten sturen.

MVG PHPFreak

Lees de zelfleer-boeken van Microsoft voor examen 270-294 (en ook de anderen, zoals 70-290, 70-291) er maar op na: Je moet een domeincontroller een VAST ip-adres geven. Doe je dit niet, dan kan het zijn dat werkstations op een gegeven moment zich niet kunnen aanmelden op het domein, omdat ze 'm niet kunnen vinden. Dat zou een verklaring kunnen zijn waarom het zo lang duurt allemaal.

Daarnaast kijk eens na of je nog firewall software op de server hebt draaien die opvragingen en aanmeldingen vanaf de werkstations onmogelijk maken.

Stap 1 is dus ervoor zorgen dat de domeincontroller een uniek vast ip-adres krijgt op je netwerk. Gebruik dus een ip-adres dat nooit wordt uitgegeven door je DHCP server op je netwerk.

Draai verder dcdiag.exe en netdiag.exe uit de Support tools van Windows 2003. Zie deze discussiedraad hierover (+andere tips).

Tijs.

Laatst bewerkt:
al het voorgaande is waar! maar er is een punt dat je vergeten bent, het werken met een windows xp client aan een 2003 server wil soms weleens problemen geven bij het ophalen van de policy instellingen, dit wordt veroorzaakt door een slowlinkdetection. Als je in de eventlog fouten krijgt met userenv dan is dit probleem meestal heel simpel op te lossen een een registry wijziging te doen hier een link naar een forum waar ze dit probleem beschrijven:

http://www.itnewsgroups.net/group/microsoft.public.windows.server.networking/topic4841.aspx

al het voorgaande is waar! maar er is een punt dat je vergeten bent, het werken met een windows xp client aan een 2003 server wil soms weleens problemen geven bij het ophalen van de policy instellingen, dit wordt veroorzaakt door een slowlinkdetection. Als je in de eventlog fouten krijgt met userenv dan is dit probleem meestal heel simpel op te lossen een een registry wijziging te doen hier een link naar een forum waar ze dit probleem beschrijven:

http://www.itnewsgroups.net/group/microsoft.public.windows.server.networking/topic4841.aspx

Dat is alleen als de verbinding met de server 500 kilobits per second of minder is, dat lijkt me niet van toepassing bij een lokaal netwerk bovendien kun je die heel makkelijk met group policy uitzetten in Computer Configuration\Administrative Templates\System\Group Policy processing
Als het script al niet gedraaid kan worden via \\servernaam\netlogon dan deugt het script niet maar hij geeft niet aan dat er ene foutmelding komt dus... als \\servernaam\netlogon iet te nenaderen is is het een dns probleem wat ik vermoed en ja met een dynamisch ip adres...
gewoon een statsch ip inkloppen zou het we op moeten lossen, de server registreert zichzelf wel op dns en anders handmatig inkloppen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan