Instelling draadloos netwerk blijft niet staan

Status
Niet open voor verdere reacties.

AnnevdD

Verenigingslid
Lid geworden
8 mei 2007
Ik heb op een XP systeem de instelling "Draadloos netwerk automatisch configureren” aangevinkt.
Maar bij het opstarten staat dat vinkje steeds weer uit en krijg ik geen verbinding. Als ik het vinkje weer aan zet komt er al snel weer een draadloze verbinding tot stand. Dat functioneert goed. Maar bij de volgende keer opstarten van de pc is het weer hetzelfde liedje.
Doe ik iets verkeerd? Of moet ik ook nog iets anders instellen?
Vast bedankt

Hoi,

heb je soms nog andere "netwerk" software geinstalleerd op je PC?

Grtz.

Ga naar My Computer op je desktop, klik rechts en ga naar 'manage' (engelse versie). Vervolgens onder 'services and applications' vind je de services. Zoek hierin de 'wireless zero configuration' en zet in de properties het 'startup type' op Enabled. Start eveneens de service.

De Wireless Zero Configuration Service is niet alleen het vinkje in de properties van je netwerk config, maar ook de service die draait onder XP.

gr
David

Waarschijnlijk is het probleem opgelost. Jullie opmerkingen hebben me op weg geholpen.
Het probleem is hoogstwaarschijnlijk dat de software van de (sitecom) USB wireless adaptor een conflict met de windows wireless software veroorzaakt. Ik heb nu het vinkje "Draadloos netwerk automatisch configureren" uitgezet en de sitecom software gestart. Inmiddels een paar keer de PC gerestart en het werkt nog steeds.
Hartelijk dank voor jullie bijdrage.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan