• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Instelling patroonkleur afhankelijk van waarde in een cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

veronas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 nov 2007
Ik wil de achtergrond (patroon) van een range cellen een bepaalde kleur geven die afhankelijk is van de waarde in een bepaalde cel elders op het werkblad. Misschien kan dit ook met de "voorwaardelijk opmaak" maar dan moet ik de opmaak van iedere cel in deze range aanpassen. Mijn bedoeling was eigenlijk om in visual basic een formule te maken. Heb daar nu al een formule in geprogrammeerd die een rij een bepaalde kleur geeft, afhankelijk van de waarde van een cel in deze rij. Deze formule heb ik echter nu niet nodig in deze toepassing en zou hem graag willen overschrijven met een andere formule. Wie kan mij deze formule geven?

Veronas,

je kunt ook de Range met de muis selekteren. en dan pas met voorwaardelijke opmaak je wensen instellen.
Dan heb je voor meerdere cellen in een keer de voorwaardelijke opmaak ingesteld.

Koosl

bedankt koos!

Een oplossing in VBA was wel leuk, maar zoals je zegt niet noodzakelijk. Dit begrijpt tenminste iedereen.

Voor dit probleem lijkt me VBA ook niet dadelijk aangewezen. Het kan wel, maar via voorwaardelijke opmaak op een range ben je volgens mij ook beter gesteld.

Indien mogelijk probeer ik VBA te mijden in mijn applicaties, het wiel twee keer uitvinden is niet de meest nuttige bezigheid :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan