instelling router.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BBKiller4Life

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2002
He allemaal,
Ik heb vandaag een routertje binnengekregen, namleijk de Draytek Viger 2200E. Dit om mijn hub te vervangen, momenteel is mijn opstelling nog als volgt.
Ik heb drie pc's. De eerste maakt verbinding met @home en runt XP, xp deelt deze internetverbinding en speelt deze door naar een hub. Aan deze hub hangen weer twee andere pc's. De ip adressen zijn als volgt. @home krijgt zijn eigen: iets van 217.121.x.x en dan heb ik de 2de netwerkkaart ingesteld op 192.168.1.1. op subnet 255.255.255.0 en die andere twee pc's die aan de hub hangen hebben ip adres 192.168.1.10/11 met natuurlijk hetzelfde subnet. Nu wil ik die router op de plaats van de hub hangen.
Nu heb ik dit zover al gedaan alleen krijg ik het niet mooi aan de praat. Heb verder niks op de router ingesteld en mijn vraag is dus hoe ik het beste die router kan instellen. Dus enige instellingtips zijn wel welkom.
Alvast bedankt, ik heb begrip van netwerken, dus dns, dhcp, nat, ics, ga maar door.

@home aansluiten op de router en vanuit daar de comps voorzien van internet. Hoef je op die XP machine ook het internet niet meer te delen

Ziet @home dit niet, aangezien mijn router ook een ingebouwde http server heeft, en is dit wel even veilig. Liefst heb ik gewoon de eerste pc nog steeds met internet delen, dan de router die het weer naar een andere range ipadressen omzet, dan zit ik achter twee netwerken als het ware. Maar als jij zegt dat is even veilig en werkt zelfs beter/sneller dan ga ik dat maar doen denk ik, zat er net ook al aan te denken, want ook al geef ik de wan instellingen op de router goed door hij vergeet telkens weer mijn instellingen, zoals gateway. Niet echt leuk, we zien wel...

Moet je de UTP-kabels niet veranderen? Van Cross naar Straight!

Geplaatst door wajang
Moet je de UTP-kabels niet veranderen? Van Cross naar Straight!

Lijkt me niet dat er nu met straight cables gewerkt wordt dus hoeft er niks veranderd te worden

Ik heb inderdaad een kabel moeten wisselen, namelijk die van de eerste pc naar de hub, dit was eerst een crossed en is nu dus een gewone kabel, net zoals de rest al was en nu nog steeds is. Ik maak ze zelf dus dat is geen probleem. De router staat nu vlak naast de cable modem van @home met een stukje utp kabel ertussen van nog geen 15cm...lol
Heb eergisteren eindelijk mijn tang teruggekregen dus heb even ook meteen wat meters kabel ingekort. Scheelt ook weer. Verder werkt die nu perfect, heb hem dus direct achter de cable modem. Hij krijgt gewoon zijn ip adresje van @home en speelt de rest door. De firewall blokt standard alleen udp enzo. Dus denk dat ik sowieso nog effe zonealarm op beide pc's installeer.
Verder ga ik nog wat *****n met de instellingen, ik zag dat remote acces volgens mij ingeschakeld is, in elk geval de volgende onderdelen. PPTP VPN, IPSec VPN en L2TP VPN service. Helaas weet ik zo uit me kop niet meer waar ze allemaal voor dienen dus dat wordt toch nog een keertje de handleiding erbij, want volgens mij hoef ik dat niet eens aan te hebben.
In elk geval bedankt.

Laatst bewerkt:
Werkt de webcamera?

Ik heb ongeveer dezelfde configuratie hier (Vigor 2200E en HUB erachter).

Wat ik maar niet voor elkaar krijg bij deze configuratie is vanuit een Xp-machine een webcamera gebruiken bij MSN.
Ik heb via Draytek wat aangepaste NAT-instellingen doorgekregen, maar die helpen niet. Heb ook de Firewall uitgeschakeld, maar ook dat hielp niet.
Ben benieuwd of je dezelfde problemen hebt.

Wil je me dat eens laten weten?

Dat klopt, aangezien jij van @home (neem ik aan) 1 ip adres krijgt kun je voor internet alleen op die ene server service draaien voor het internet, bij mij is dat dus de router, bij jou ook neem ik aan. Je krijgt dan dus problemen met bestanden versturen bij msn messenger en ook met gesprekken voeren (via mic) of via een webcam een vid gesprekje houden. Messenger heeft namelijk voor deze services een directe verbinding tussen de twee of meerder pc's nodig. Aangezien jij via de router op internet gaat is dit dan dus niet mogelijk. Ik weet dat je dit probleem kan oplossen bij win2k m.b.v. windows update. Er is hier een patch voor uitgebracht, nu neem ik aan dat die er ook voor xp is. Zover ik weet wel. Ik weet niet in hoeverre deze patch het oplost en wat je dan wel en niet kan, heb ik namelijk nog niet naar gekeken, maar als je het lukt post dan ook even een berichtje met wat precies gaat en wat niet......alvast bedankt en veel geluk...

Laatst bewerkt:
ik heb voor @home gewoon de router de pcnaam gegeven (die je van @home gekregen hebt) ...toen ingesteld op automatisch ip...en klaar was ik :)

Geplaatst door aaajeetee
ik heb voor @home gewoon de router de pcnaam gegeven (die je van @home gekregen hebt) ...toen ingesteld op automatisch ip...en klaar was ik :)
En heb je al eens een dedicated game server ingesteld en succesvol anderen erop kunnen laten spelen?
En heb je alle services werkende van messenger?
Dus niet gewoon chatten maar ook een bestand versturen. En dan niet 2 kb bestandje ofzo

Geplaatst door BBKiller4Life

En heb je al eens een dedicated game server ingesteld en succesvol anderen erop kunnen laten spelen?
En heb je alle services werkende van messenger?
Dus niet gewoon chatten maar ook een bestand versturen. En dan niet 2 kb bestandje ofzo
gamen nog niet gedaan...
ik kan wel files via msn verzenden, maar alleen als ze niet in dezelfde iprange zitten dan mij...

welk routertje gebruik jij nu dan?
Ik heb namelijk die problemen gehad met w2k als router (gateway) en hierbij is het een bekend probleem, zelfs een Qnr. voor. Daar was de oplossing om een proxy in te stellen. En iets met WinS. Maar ik heb het nog niet getest met mijn router, heb hem pas een paar weken. Dus ik denk dat het ook ligt aan welke router/instellingen daarvan en op welke wijze hij routert.
Hoop dat je er wat aan hebt...:confused:

Geplaatst door BBKiller4Life
welk routertje gebruik jij nu dan?
Ik heb namelijk die problemen gehad met w2k als router (gateway) en hierbij is het een bekend probleem, zelfs een Qnr. voor. Daar was de oplossing om een proxy in te stellen. En iets met WinS. Maar ik heb het nog niet getest met mijn router, heb hem pas een paar weken. Dus ik denk dat het ook ligt aan welke router/instellingen daarvan en op welke wijze hij routert.
Hoop dat je er wat aan hebt...:confused:
ik heb een e-tech...ik vul bij de pc's alleen de gateway in (192.168.1.1) en dat is alles :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan