Instellingen BIOS na assemblage

Status
Niet open voor verdere reacties.

Masus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 nov 2005
Hallo,
Ik had een vraag over de instellingen in het BIOS als je pas zelf een computer hebt geassembleerd
Ik wil het volgende systeem aanschaffen en zelf monteren:
Asus An8 SLI nF4
AMD Athlon 64 3500+
Asus GeForce 7800GTX
DDR RAM pc3200 1Gb (twee keer)
MEt nog een ATA harde schijf van 250GB etc..
ALs ik klaar ben met de assemblage, moet ik dan zaken gaan aanpassen in het BIOS of staat dit al goed. EN als ik het systeem laat assembleren door een bedrijf, passen zij het BIOS, waar nodig, dan ook al aan of is dit meestal niet standaard.
Alvast bedank
GR M

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.:)

Veelal werkt de pc goed met de "Default settings" van het bios. De handleiding van je moederbord even goed doornemen, daar staat in of bij een bepaalde processor iets veranderd moet worden.
Als je niet weet wat je in het Bios kan en mag, dan het door iemand laten doen die het wel weet. Het Bios is een vrij machtig iets, bij iets verkeerd instellen en de pc wil niet meer opstarten of loopt niet stabiel.

Geplaatst door crash
Welkom op Helpmij.:)

Veelal werkt de pc goed met de "Default settings" van het bios. De handleiding van je moederbord even goed doornemen, daar staat in of bij een bepaalde processor iets veranderd moet worden.
Als je niet weet wat je in het Bios kan en mag, dan het door iemand laten doen die het wel weet. Het Bios is een vrij machtig iets, bij iets verkeerd instellen en de pc wil niet meer opstarten of loopt niet stabiel.
Hey Crash, bedankt voor je antwoord. Ik heb al een beetje lopen zoeken op internet naar wat BIOS informatie, maar daar is wel veel over te vinden maar ik ben denk ik teveel leek om al de techische termen duidelijk op een rij te krijgen. Maar ik dacht ook dat bijv. windows niks aan het bios kan veranderen als er een andere videokaart oid in komt.
Maar zijn er veel aanpassingen nodig aan het bios als ik de systeemconfiguratie toepas zoals gepland?
Gr m

Ik denk niet dat je aanpassingen hoeft te doen voor het systeem wat jij wilt. Windows kan niks met het Bios doen.
Het Bios (Basic Input/Output System) is een chip op je moederbord. Deze regel het opstarten van de pc en controlleerd onder andere je geheugen en de aanwezige hardware. Overklokkers gebruiken het Bios om hun systeem op te voeren.

BIOS
(Basic Input/Output System.)
Voor een pc is dit de koppelingssoftware tussen hardware en operating system. Het BIOS bevindt zich in ROM-chips en omvat de data voor de communicatie tussen de verschillende onderdelen van de computer. Het wordt gebruikt door het besturingssysteem, dat in de meeste gevallen niet in de computer zelf is opgeslagen, maar iedere keer bij het aanzetten van de computer in het geheugen moet worden geladen vanaf de harde schijf.
Bron:
http://www.computerwoorden.nl/woorden/php/index.php3

Veel info en uitleg vind je op de volgende site:
http://www.testbank.hccnet.nl/bioszip/index.htm
Het meeste is daar Nederlands, maar ook veel Bios verklaringen die (nog) in de Duitse taal als uitleg staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan