instellingen bios na upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

ffs78

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Berichten
126
Hallo,

ik heb zojuist een upgrade uitgevoerd:
asus a7n8x
amd boxed 2600+
2x 256 ddr kingston (333, pc2700)

nu het probleem: mijn cpu wordt als een 1250mhz gezien, (en een heel enkele keer wel als 2600!) en mijn geheugen draait op 100mhz, terwijl ik 333mhz heb en nog wel in dual DDR opstelling !!!

nu denk ik dat dat dit aan de bios instellingen ligt, echter, ik heb geen idee wat ik hier zou moeten invoeren... kan iemand me dat aub vertellen??? het mobo +bios kent nog wel wat geheimen voor mij :)

vr.gr
Nick
 
Laatst bewerkt:
Zet in je bios de FSB op 133mhz.
Je processor zal dan een 2600+ worden.:)
 
9ik ga gelijk eens in t bios kijken

op 133 is t een 2000+. dus ik zal m op de hoogste optie, 166, zetten -> nu is het een AMD 2600+ ;)

verder dan nog het geheugen wat nog niet op de 333mhz draait... maar op dit moment op 166 !! hoe krijg ik dat dan op de optimale stand?? (heb immers 333 geheugen, en dual ddr dus ik wil graag snelheid zien :))
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door ffs78
verder dan nog het geheugen wat nog niet op de 333mhz draait... maar op dit moment op 133 !! hoe krijg ik dat dan op de optimale stand?? (heb immers 333 geheugen, en dual ddr dus ik wil graag snelheid zien :))
kun je misschien ergens een divider instellen (of gewoon een vast snelheid) voor het geheugen?

Zorg er wel voor dat het geheugen in de goede bankjes zit want anders werk dualchannel niet...
 
een foutje gemaakt: het draait nu op 166 (niet 133)

de opstelling is goed: bank 1+3 of bank 2+3 (beide zelfde resultaat).

ik kan ergens in bios de frequency op auto of manual zetten maar de hoogste waarde die ik daar zie is 166, zijn er nog andere instellingen in t bios waar ik op moet letten (ik zal straks een aanpassing maken met een opsomming van de opties die er betrekking op hebben)

alvast bedankt!

aanpassing: memory frequency (auto of by SPD, als ik ik zelf aanpas op 200% dan draait t wel op 334 mhz, maar pakt ie alsnog 200mhz).

verder heb ik er aan instellingen: resulting frequency, memory timings en FSB spread spectrum...

hoe krijg ik t op 333mhz en weet i kdat dual ddr wordt gebruikt (of is dat niet te zien maar alleen door bank 1+3 / 2+3 te gebruiken in te stellen) ???
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan