Instellingen Firewall verdwijnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

streamtec

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2003
Ik gebruik reeds enkele jaren Trend Micro Internet Security. Momenteel dus versie 2005. Tot een week geleden naar volle tevredenheid.
Plots waren alle (meeste voorgeprogrammeerd) uitzonderingen in uitzonderingenlijst verdwenen.
Dus niet alleen de vinkjes die je voor een uitzondering kunt plaatsen, nee alles was blanco.
Ik heb reeds diverse malen geprobeerd om via Trend Micro support een afdoende antwoord te krijgen. Tot op heden tevergeefs. Software zoals Mozilla en Spybot zouden de oorzaak kunnen zijn volgens hen. Ik heb deze verwijderd. Maar helpt niet.
Iedere keer als ik Trend Micro opnieuw installeer gaat het een tijdje goed, na verloop van tijd krijg ik meldingen of ik toestemming wil geven voor bepaalde dingen die normaal in uitzonderingenlijst staan.
Als ik dan in deze lijst kijk is alles weer blanco.
Iemand een idee?
Ik heb deze vraag ook op beginnersweb geplaatst en reeds enkele zaken (spyware, adware, viussen) uitgesloten als oorzaak. Met dank aan alle hulp daar.
Iemand hier een idee?

En een hele schone instalatie van je firewall helpt ook niet.
Ik heb het wel eens met Norton gehad namelijk. Deze "vergat" ook de instellingen.

Heb al diverse malen Trend Micro opnnieuw moeten installeren.
Als ik dan pc opstart is alles ok.
Na een tijdje of bij volgende keer opstarten is alles weer mis.

Daar was ik al bang voor. Het komt waarschijnlijk toch door een conflict met Windows. Ik heb het ook nooit echt kunnen oplossen behalve dan een andere firewall te gebruiken. Maar ik kan mij voorstellen dat je graag Trend Micro houd aangezien je daar aan gewend bent. Probeer toch voor de gein eens een ander....

Laatst bewerkt:
Aangezien ik het complete pakket heb van Trend Micro, waar ik bij aanschaf en ieder jaar fors voor betaal, wil ik het graag blijven gebruiken.
Ik heb nu inmiddels contact met een helpdesk.
Zij zijn nog na aan het kijken waar het probleem kan zitten. Voor hen is deze fout nieuw.

Na tussenkomst van de "major account manager" van Trend Micro Nederland ben ik vanmiddag gebeld door de nederlandse helpdesk.
Zij hadden nog nooit van mijn soort probleem gehoord.
Ik heb hen mijn systeeminfo gestuurd. Daar konden zij geen fouten in ontdekken. Het was voor hen een raadsel wat er aan de hand is.
Overigens werkt firewall nu weer naar behoren na een aantal maal opstarten en afsluiten.
Een kwestie van afwachten dus.
Indien het probleem zich weer zou voordoen, zou er verder diepgaand onderzoek verricht worden.
Wel geven zij aan dat programma's als Spybot, Mozilla, Spywareguard en nog enkele andere, een conflict konden veroorzaken.

Helaas het probleem is er weer.
Alles in uitzonderingenlijst weer blanco.
Echter nu werkt alles wel.
Ook geen foutmeldingen.
Diverse online tests gedaan. Alles veilig.
De experts in Nederland zijn nu in overleg met de experts in Engeland. Het is voor hen een raadsel.
Maar voor mij nog meer :confused:

Op dit moment gebruik ik MS Anti Spyware, Spywareblaster en scan ook met Adaware

Geplaatst door streamtec
Op dit moment gebruik ik MS Anti Spyware, Spywareblaster en scan ook met Adaware
Okee. Geen hitmanpro gebruikt? Daar zit nl. Trend Micro Sysclean in verwerkt, die je huidige settings van Trend Micro zouden kunnen verstoren. ´t is maar een gedachte hoor.....:)

Ik heb nu het advies gekregen om Nero back it up, dat al op pc stond toen ik hem kocht, te verwijderen.
Dit is dus al de zoveelste software die een conflict kan veroorzaken met Trend Micro.
Met de nadruk op "kan veroorzaken". Er is nog niemand die de precieze oorzaak weet.
Ik begin me af te vragen of Trend Micro wel zo goed is.
Het is dat ik er behoorlijk voor betaald heb anders wist ik het wel denk ik.

Zonder je de les te lezen want dat is mijn plaats niet hoor. Kijk inderdaad in het vervolg eens rond, er is echt zoveel super freeware die totaal niet onder doet voor betaalde software. En mijn persoonlijke mening is dat ik het eraf zou gooien ondanks dat ik er voor betaald heb. Heb ik in een grijs verleden ook gedaan. Even slikken en opnieuw beginnen ;)

Geef eens een voorbeeld dan?

Iedereen heeft zo zijn voorkeuren. Als ik 100 mensen zou vragen welk programma hun voorkeur heeft, zou ik minimaal 10 verschillende antwoorden krijgen.
Ik als leek moet deels afgaan op de mening van anderen, maar iedereen zegt weer wat anders.
Als je begrijpt wat ik bedoel.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan