instellingen gebruikersaccount verdwenen

• Onderwerp starter Onderwerp starter tnrg
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tnrg

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2006
Na het opstarten van mijn computer blijkt dat ik al mijn persoonlijke instellingen (instelling in internet, bureaublad e.d.) kwijt ben. Ook de mapjes mijn afbeeldingen, mijn muziek e.d. zijn leeg.
Deze bestanden heb ik inmiddels wel teruggevonden door te zoeken op c:/gebruikers maar het liefst heb ik alles weer terug hoe het was.
In kort is het net alsof ik een nieuw gebruikersaccount heb aangemaakt en daarop voor het eerst inlog.

Het enige wat ik gisteren gedaan heb, is dat ik mijn wachtwoord aangepast heb, maar dat gebeurt om de zoveel maanden zonder problemen.
De computer is de laatste keer gewoon afgesloten, ik heb geen nieuwe programma's geinstalleerd en ik kreeg ook geen foutmelding bij het opstarten. Het lijkt erop dat ik op een tijdelijk profiel zit maar ook die melding kreeg ik dus niet. Ik ben verder de enige gebruiker van de computer met administratierechten. Systeemherstel staat helaas uitgeschakeld.

Nu heb ik dus 2 vragen. Hoe kan ik zorgen dat bij het opstarten mijn profiel weer laadt en wat is een mogelijke oorzaak van het probleem?

Wanneer je niet meer kunt opslaan, voorkeursinstellingen zoals bureaublad, ingestelde (standaard)programma's etc. niet meer werken, kun je deze m.i. oplossen door het aanmaken v/e nieuw gebruikersprofiel.
Lees dit artikel & raadpleeg eventueel de windowshelpinfo. Typ: gebruikersprofiel rechtsboven in het configuratiescherm hoe e.e.a. werkt.

Gebruik dan een bestandsbeheerder zoals Freecommander en voer deze uit als Administrator.

Knipsel.jpg

Ook hiermee lukt het niet, krijg dezelfde melding.

Lees dit ff en verander de machtigingen.:)

Knipsel1.PNG

Ik heb het gelezen. Ik heb al volledig beheer (zie afbeelding) maar toch werkt het niet. Heb er nu niets aan veranderd trouwens, ik had al volledig beheer.

Wat ook vreemd is... Mijn oude accountnaam was Maarten. Toen ik net wat met dat account aan het proberen was en het wachtwoord ging wijzingen toen stond er onder naam gebruiker. Ik heb toen mijn accountnaam veranderd in gebruiker maar ook dat hielp niet. Maar het lijkt erop dat mijn account opeens 2 namen heeft waardoor mijn persoonlijke instellingen niet geladen worden bij het opstarten.

Ps. Het nieuwe account Maarten heb ik later pas aangemaakt.

Ook heb ik Windows Easy Transfer geprobeerd. Dat kwam ik ergens anders tegen, maar dan krijg ik de melding dat het niet werkt omdat ik blijkbaar op een tijdelijk profiel zit (en die melding krijg ik op elk profiel). Ik krijg de melding niet bij het opstarten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Kopieer dan e.e.a. in Veilige modus...

Dat werkt ook niet. Ik krijg dan geen foutmelding maar bij het plakken gebeurt gewoon helemaal niets...

Dan resteert met een Hirens boot cd op te starten en in Mini XP of Linux Rescue Environment de bestanden te kopieren.

Laatst bewerkt:
De link werkt niet. Maar zijn er risico's om dit te gebruiken?

Ik heb de link aangepast. Er zijn geen risico`s aan zolang je geen partitiebeheerder o.i.d. gebruikt als je die niet nodig hebt.
Wanneer je opstart met die cd, heb je geen last van een actieve partitie waardoor machtigingen een rol kunnen spelen.

Ik ben door mijn opties heen. Hopelijk heeft iemand anders een goeede tip.

Ik heb nu alles teruggezet wat wat ik wel kan terug zetten. Mis wel wat maar het account is wel weer bruikbaar. Ik doe het hier wel mee.
Nog bedankt voor de tips!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan