Instellingen Ghost

Status
Niet open voor verdere reacties.

bullsryver

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2002
Ik heb net norton Ghost aangeschaft, en manueel een full backup van de C-schijf gemaakt op mijn externe E-schijf.

Nu, k heb de volledige help-sectie doorgelezen omtrent maken van verdere backups, maar mijn engels is beetje aan de mindere kant.

Bedoeling is de volgende: Vanaf nu wil ik iedere maandag om 19u een backup van alle bestanden die er in de vorige week bijgekomen zijn (vb mp3) of veranderd zijn (vb: aangepast word-document), niet van diegene die al gebackupt zijn (neemt anders teveel plaats in).

Hoe kan ik Ghost zo instellen dat die dit doet, met zo weinig mogelijk rekenkracht en tijd (dacht al aan taakbeheer van windows: om 18u59 systemtray opstarten tot 20u59)??

bedankt!
Toni

bullsryver zei:
Ik heb net norton Ghost aangeschaft, en manueel een full backup van de C-schijf gemaakt op mijn externe E-schijf.

Nu, k heb de volledige help-sectie doorgelezen omtrent maken van verdere backups, maar mijn engels is beetje aan de mindere kant.

Bedoeling is de volgende: Vanaf nu wil ik iedere maandag om 19u een backup van alle bestanden die er in de vorige week bijgekomen zijn (vb mp3) of veranderd zijn (vb: aangepast word-document), niet van diegene die al gebackupt zijn (neemt anders teveel plaats in).

Hoe kan ik Ghost zo instellen dat die dit doet, met zo weinig mogelijk rekenkracht en tijd (dacht al aan taakbeheer van windows: om 18u59 systemtray opstarten tot 20u59)??

bedankt!
Toni

dan moet je het instellen als een differentiele backup en volges mij kan je daar ook wel in plannen wnneer die dat moet maken

Ik zie enkel een optie "incrementele backup én basic backup"...lijkt me nogal veel plaats in te pakken :confused:

bullsryver zei:
Ik zie enkel een optie "incrementele backup én basic backup"...lijkt me nogal veel plaats in te pakken :confused:

ga maar naar uitvoeren -> ntbackup->
daar kan je dat soort dingen wel doen

Kheb XP home-edition. Geen NTbackup dus.

Weet je of backups van verschillende programmas combineerbaar zijn? bvb als ik een backup van ntbackup combineer in de map van ghost, en mijn HDD crasht, kan ik dan met ghost zowel de full backup als de ntbackup gebruiken?

En stel dat ik windows niet meer kan opstarten, wat doe ik dan om zo snel mogelijk mijn PC terug te maken zoals hij was? eerst windows en ghost installen of direct ghost runnen? (aangezien ook mijn windows-map in de backup zit)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan