Instellingen IE

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ytos
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ytos

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
Ik heb een netwerk ingesteld met behulp van de Network Setup Wizard. Hierbij heb ik aangegeven dat Internet gedeeld moet worden. Het netwerk werkt, maar wat moet ik instellen in IE.

Het betreft een netwerk tussen twee XP Pro UK pc's. Verbinding gaat via een hub. In m'n Network Connections staat nu een Network Bridge. Vroeger deed ik dit via AnalogX Proxy en moest ik bij IE aangeven dat er een proxy gebruikt moet worden. Maar volgens mij moet het nu anders. Wie weet het antwoord.

Ik kon het overigens niet vinden in deze sectie. Ik ben toch niet de eerste die dit niet kan vinden ;)

Ik ben erachter dat als Zone Alarm uit staat, dat m'n verbinding dan wel werkt. Het vreemde is dat m'n netwerk met Zone Alarm aan wel werkt. Het is alleen IE dat moeilijk doet.

De bridge die de Internet Sharing Wizard heeft ingesteld is nu beschermd door de Firewall van XP. Is die nou wel of niet veilig genoeg. Met andere woorden: kan ik Zone Alarm eruit gooien, zodat ik op beide pc's kan Internetten, of moet ik iets anders doen?

De trusted range in m'n Zone Alarm is de hele range 192.168.0.x met uitzondering van 192.168.0.255. De pc die als 'server' dienst doet heeft 192.168.0.1. De laptop heeft een dynamisch IP-adres in de range die ik net aangaf. Dus volgens mij heb ik Zone Alarm wel goed geconfigureerd. Of vergeet ik ergens iets?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan