Instellingen in Outlook?

• Onderwerp starter Onderwerp starter bvdh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bvdh

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2008
Ik gebruik op mijn PC MS Office Outlook om mijn mail op te halen, dit werkt perfect. Wanneer ik op mijn laptop een ander account (overigens beiden van mijn isp, Quicknet) gebruik in Outlook, kan ik wel ontvangen en verzenden, behalve van en naar Quicknet-mailadressen.

SMTP en POP staan goed ingesteld (smtp.quicknet.nl, pop.quicknet.nl), dus ben ik (via Extra -> Emailaccounts) de accountinstellingen gaan testen. Alle taken worden naar behoren uitgevoerd, behalve het verzenden van een test-emailbericht;

"De opgegeven server is gevonden, maar er is geen antwoord van de server ontvangen. Controleer de poort- en SSL-gegevens. Sluit dit dialoogvenster, klik op Meer Instellingen en klik op het tabblad Geavanceerd om deze instellingen weer te geven."

Als ik deze gegevens bekijk, zijn ze precies hetzelfde ingesteld als die op mijn PC;

"Poortnummers van de server:
  • Inkomende email: 110
  • Uitgaande email: 25"
Iemand enig idee waarom ik niet van en naar Quicknet-adressen van ontvangen en verzenden? Voor de duidelijkheid; van en naar andere emailadressen kan ik wel ontvangen en versturen!

Is dat wanneer je met je laptop draadloos op een andere locatie dan thuis, probeert te verzenden?

Nee, gewoon thuis net als PC, zelfde netwerk (wired)..

Vreemd.
Ook wanneer je je firewall uit hebt?
Probeer het ook eens bedraad.
Wanneer 'ie het zonder firewall wel doet, ligt het daar aan.
Wanneer 'ie het bedraad wel doet, ligt het aan je WiFi.
Als dat het probleem niet is, zoeken we weer verder.

Ik heb alleen nog maar bedraad (wired) geprobeerd.. Maar vind het zo raar dat ik alleen niet van en naar Quicknet kan ontvangen en verzenden, en andere mailadressen wel..

Heb nu mn laptop niet bij de hand, ga het vanavond proberen.. Bedankt alvast!

OK, we horen het wel.
Heb je het probleem al lang, of 1 dag?
Het zou ook aan hen kunnen liggen natuurlijk.

Ik heb het eigenlijk vanaf het moment dat er bij Quicknet een grote storing is geweest, weken terug. Vanaf m'n vaste PC kan ik wel gewoon van en naar Quicknet-adressen ontvangen en verzenden, dus denk dat het probleem niet bij hen ligt.

Het enige verschil tussen PC en laptop is het emailadres, dit zijn namelijk twee verschillende accounts. De ene is een mailadres voor de familie, de ander is mijn persoonlijke mailadres.

De poorten voor inkomende en uitgaande berichten, respectievelijk 110 en 25, moeten toch gewoon hetzelfde zijn als die op mijn PC?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan