knarkworst
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 16 dec 2010
Hallo iedereen,
Vraagje... Heb vandaag even me moederbord vervangen, van MSI-X58-ProE naar een Asus Sabertooth. Ik wou sneller geheugen, Nu Dominator 1866mhz.
Op mijn MSI kon ik gemakkelijk mijn i7 950 @ 3.8 ghz draaie.
Nu met mij Sabertooth kan ik het beter niet meer proberen
. Dus ik ging er automatisch vanuit.. zet de bus speed op 163 (was iets van 3.8ghz), start vervolgens bad company 2, voel boven mijn kast (HAF coolermaster) ik dacht: niceee hij is aan het werk. Behoorlijke hitte kwam er vanaf. Schrok er toch wel even van dus even realtemp aangezet. !97 grade
! nogal wazig want met mijn MSI ook op 3.8ghz kwam ie nog niet eens boven de 50 grade uit.
Iemand enig idee hoe dit komt? PS: het is me wel opgevalle dat voltage nu automatisch omhoog gaat als ik de Bus speed hoger zet (waarschijnlijk doet de sabertooth dit automatisch). Bij de MSI was dit niet het geval.
Vraagje... Heb vandaag even me moederbord vervangen, van MSI-X58-ProE naar een Asus Sabertooth. Ik wou sneller geheugen, Nu Dominator 1866mhz.
Op mijn MSI kon ik gemakkelijk mijn i7 950 @ 3.8 ghz draaie.
Nu met mij Sabertooth kan ik het beter niet meer proberen

Iemand enig idee hoe dit komt? PS: het is me wel opgevalle dat voltage nu automatisch omhoog gaat als ik de Bus speed hoger zet (waarschijnlijk doet de sabertooth dit automatisch). Bij de MSI was dit niet het geval.
Laatst bewerkt door een moderator: