Instellingen kwijt na instellen gebruikersaccount

Status
Niet open voor verdere reacties.

riccardodeboef

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2002
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
Office 365
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik heb een computer (XP) van mijn werk waarop ik als Administrator ben ingelogd. Verder waren er geen gebruikersaccounts aangemaakt. Nu wordt mijn computer binnenkort gebruikt voor een cursus. Ik heb dus een gebruikersaccount aangemaakt. Voordat ik dat kon doen werd door het systeem aangegeven dat ik eerst een account moest aanmaken als systeembeheerder. Dat heb ik vervolgens gedaan en daarna heb ik een gebruikersaccount aangemaakt. So far so good.
Nu wilde ik echter inloggen als administrator, maar ik heb dus nu 2 keuzes : 1) Systeembheerder en 2) gebruiker. Als ik de eerste optie pak ben ik al mijn instellingen (favorieten internet, outlook, geinstalleerde programma's etc) kwijt. Moet ik nu alles opnieuw opbouwen of kan ik weer terugkeren naar alles wat ik had toen ik Administrator was.

Ik hoor het graag.

Alvast bedankt voor de moeite!

door twee keer op ctrl + alt + del te drukken iin het inlog scherm krijg je de gelegenheid om als admin in te loggen.
mvg leo

Hoi Leo,

Heb het geprobeerd, maar dat lukt niet. Je bedoelt bij het opstarten (waar die het w8woord van de Systeembeheerder vraagt)? Of bedoel je als die al opgestart is?
Ik heb het in elk geval in beide situaties uitgeprobeerd. In de eerste situatie gebeurt er niets, in de 2e start taakbeheer.

Ik heb overigens ook iets gelezen over via "Start/ uitvoeren" en dan control userpasswords2 tikken. Ik kan dan wel Systeembeheer verwijderen en Administrator laten staan, maar durf het niet goed te doen (bang voor de gevolgen als het niet goed gaat)

Je kunt je document and settings gegevens van de gebruiker waar alles instaat kopieren naar het systeembeheer / adminstrator menu kiezen.

Maar ik geloof dat je in het gebruikersaccount menu ook kunt kiezen.
1. Klik vervolgens op Start, Configuratiescherm en op het onderdeel Gebruikersaccounts.

2. Klik op De manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden wijzigen.

60483_fast_user_switching_screen.gif

Vink het bovenste vinkje uit.
Dan moet je inloggen door middel van je naam in te typen.
Kun je dus ook administrator intypen. :thumb:

Het scherm waarnaar jij verwijst heb ik helaas niet (ik zie het overigens wel op mijn andere laptop, maar niet op de zakelijke). Ik zie hier alleen maar het scherm waarin ik de keuze kan maken Account wijzigen, een nieuwe account maken, mijn afbeelding wijzigen)

Ik heb net wel even de Documents AND settings gekopieerd. Ik heb nu wel de favorieten terug, maar niet mijn geinstalleerde programma's.

Weet jij anders zo of ik de Systeembeheerder kan verwijderen in het scherm userpasswords2?

met tweak ui kun je de administrator account ook in het inlog scherm laten verschijnen
Hier lees je meer.
Hoplijk werkt het, want het lijkt erop dat de rechten op de laptop zijn aangepast.
mvg leo

Laatst bewerkt:
Denk dat er gewoon een nieuw administrator account is aangemaakt, zet alles in mapopties zo dat je alles kunt zien, neem de rechten over d.m.v. dit progje van de documents and settings en de accounts die erin staan en kopieër wat je wilt vanuit het oude naar het nieuw account, te zien aan de datum en naam.

Het is opgelost!

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en gewoon de account "Systeembeheerder" verwijderd in control userpasswords2. Daarna opnieuw opgestart. Ik kreeg toen weer de melding dat ik het w8woord moest opgeven van de Administrator. Nu is alles weer als vanouds :p

Iedereen bedankt voor de gedane moeite en de suggesties!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan