instellingen lijken te wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexus

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2005
Berichten
34
Beste expert,

mijn computer doet sinds een week redelijk vreemd. De instellingen van (in ieder geval) het toetsenbord en muis wijzigen zich spontaan op een manier dat ik bijna niets meer kan doen. Ik zal mijn best doen het zo duidelijk mogelijk te omschrijven.
Soms verandert de instelling van mijn muis zo, dat als ik bijvoorbeeld een snelkoppeling probeer te openen, het programma niet opent, maar alleen het blad "eigenschappen". Ik bedoel het scherm dat normaal gesproken alleen te openen is met de rechter muisknop. Als ik dan met de rechtermuisknop klik, dan opent en sluit razendsnel een klein grijs veld zonder tekst. Als ik in een programma als IE zit, is het hetzelfde verhaal. Het "start-menu" is nog wel te openen. Maar bij het blad configuratiescherm kan ik geen items openen; ik kan de instellingen van mijn muis en toetsenbord dus niet controleren.
Op hetzelfde moment wijzigt ook mijn toetsenbord. Sommige toetsen hebben geen functie meer, andere geven vreemde tekens. Het is niet zo dat het een wisseling is tussen internationaal en het VS toetsenbord, maar echt alle tekens veranderen. Met ctrl + shift is dit dus niet op te lossen.

Het vreemde aan heel het verhaal is dat het spontaan optreedt. Ik heb niets kunnen ontdekken waarbij het ontstaat. Het enige wat ik op dat moment kan doen is opnieuw opstarten. Soms zijn dan direct de goede instellingen weer terug, soms moet ik nog 2x opnieuw opstarten.

Ik heb geen virus of andere ellende kunnen ontdekken met zowel McAfee, en online scanners. Ook scan ik regelmatig met adaware, spybot s&d en CCleaner. Ook deze konden niets vinden.

Het zou erg fijn zijn als jullie me konden helpen. Ik begrijp er werkelijk niets van, en het is behoorlijk vervelend.

Groeten,
Lexus
 
probeer systeemherstel en kies een vroegere datum toen alles nog werkte
 
Een paar dingen komen zo bij me op:
1. Misschien zit (een van de) Alt-toetsen op je toetsenbord soms vast. Verklaring: Als je dubbelklikt met je muis op een snelkoppeling en Eigenschappen opent, dan is dat normaal gesproken een dubbelklik met de (linker) Alt-toets daarbij vastgehouden.
2. Als je verder geen ander type toetsenbord dan Verenigde Staten (Internationaal) gebruikt, verwijder dan de andere toetsenborden, zodat niet (per ongeluk of niet) je ineens met een andere toetsenbordindeling zit te werken.
Start -> Uitvoeren -> intl.cpl -> tabblad Talen -> knop Details -> Verwijder alle toetsenbordindelingen uit alle taalinstellingen, behalve Verenigde Staten (Internationaal)
Start dan nog een keer opnieuw op, en kijk of het wat geholpen heeft.
3. Indien draadloos toetsenbord:
a. Kijk na of het toetsenbord toevallig op 27 Mhz uitzendt/communiceert. Is dat het geval, dan kunnen zendamateurs in je buurt de communicatie verstoren.
b. Batterijen van toetsenbord bijna leeg kan ook vreemde effecten oproepen. Vervang even de batterijen om zeker te zijn dat het daar niet aan kan liggen.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Beste tijs en leopard,

bedankt voor jullie snelle reacties.
Allereerst werk ik gewoon op het toetsenbord van mijn laptop. Ik heb wel een draadloos toetsenbord, maar dat gebruik ik momenteel niet. Ook leek geen van mijn beide alt toetsen vast te zitten. Hoe de muis zich gedraagt klopt wel met "alt toets verklaring"; maar het toetsenbord niet.
Ik heb de toetsenborden verwijderd. Tijd zal moeten uitwijzen of het probleem blijft bestaan.

Mocht dit alles niet lukken, dan zal ik terug moeten gaan naar de oude instellingen met systeemherstel. Niet mijn meest favoriete keuze. Ik heb de laatste weken nogal wat gesleuteld om het probleem zelf op te lossen (opstart items verwijderen, Spybot installeren, enz). Deze wijzigingen zou ik dan ook kwijt zijn.

Mocht er nog een andere oplossing/oorzaak mogelijk zijn, dan hoor ik het graag. Maandag zal ik laten weten of het verwijderen van de toetsenborden heeft geholpen.

prettig weekend.

Groet,
Lexus
 
Nog iets: Ik heb ook meegemaakt dat bij iemand met een belgisch toetsenbord het numerieke toetsenbord-blokje het niet deed.
Omdat ik op dat moment helemaal niet wist dat het een belg is had ik de Azerty-toetsenbord indeling verwijderd, en alleen VS Internationaal laten staan.
Toen ik erachter kwam dat betrokkene een belg was heb ik toen weer het Azerty-toetsenbord opnieuw toegevoegd, en de VS Internationaal verwijderd.

Wonderlijk genoeg of niet, maar het probleem met het numerieke toetsenbord was toen voorbij.

Mocht het dus zo zijn dat het maandag nog niet goed werkt, dan even de VS toetsenbordindeling toevoegen, even het VS toetsenbord als standaard instellen en op Toepassen drukken.
Daarna de VS Internationaal toetsenbord indeling verwijderen uit alle talen, op Toepassen drukken, dan de VS Internationaal toetsenbordindeling weer toevoegen en als standaard toetsenbordindeling instellen, op Toepassen drukken en daarna weer de VS toetsenbordindeling verwijderen, zodat de 'vernieuwde' VS Internationaal toetsenbordindeling weer als enige overblijft.

We horen het wel.

Goed weekend, en hopelijk zijn bovenstaande stappen niet nodig ;)

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Pobleem lijkt opgelost

Beste tijs en leopard,

vooralsnog lijkt het er op dat het probleem is verholpen met het verwijderen van de overbodige toetsenborden. Helemaal zeker weet ik het natuurlijk niet; het probleem trad natuurlijk spontaan op. Mocht ik in de toekomst toch weer tegen het probleem aanlopen, dan zal ik het via een nieuwe post laten weten.
Bij deze echt heel erg bedankt voor jullie hulp. Zonder jullie was ik hier echt nooit uitgekomen.

Groet,
Lexus
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan