instellingen mobiel internet g2f

Status
Niet open voor verdere reacties.

vince4ever

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jul 2014
hoi,

ik heb een g2f met een hollandsnieuwe abo.
Ik krijg geen internet ingesteld.,ik heb alles ingevoerd zoals hollandsnieuwe het aangeeft maar geen resultaat.
en hoe zie je of het wel werkt? krijg je dan net als bij wifi een icoontje te zien?

de telefoon is geregistreerd op het hollandsnieuwe netwerk en roamt wel.

alvast bedankt voor de moeite.

groetjes marieke

Laatst bewerkt door een moderator:
@vince4ever: Welkom op Helpmij.nl:thumb:

Ik heb je vraag een zelfstandige plaats gegeven. Je had je vraag voorgelegd aan een member welke hulp bood in een topic van nog een ander member. Hetgeen niet de bedoeling is.
Aangezien je vraag nu als zelfstandig staat zal deze duidelijker onder de aandacht komen bij mogelijke "helpers"

Succes met je vraag:thumb:

Eerst even duidelijk of we over hetzelfde praten hier:
1. Is het een JIAYU G2F 4.3 Inch Quad-Core GSM 3G Smartphone die je hebt?
2. Heb je die smartphone samen met het abonnement bij Hollands Nieuwe of ergens los gekocht, want ik zie die telefoon niet aangeboden bij Hollands Nieuwe? En is die telefoon wel simlock-vrij?
3. Welk abonnement heb je precies bij Hollands Nieuwe afgesloten? Geef een link naar de abonnementsvorm, zodat we precies weten wat er wel en niet inbegrepen is.
4. Geef de link naar de door jou gebruikte instructies van Hollands Nieuwe.
Ik zie, bijv., staan (voor een HTC Android toestel):
Kies Nieuwe APN.

Bij Naam, voer hollandsnieuwe int. in.
Bij APN, voer data.dataxs.mobi in.
Bij Proxy, voer niets in.
Bij Poort, voer niets in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.

Scroll naar beneden.
Bij MCC, voer 204 in.
Bij MNC, voer 04 in.
Bij Verificatietype, kies PAP.
Bij APN-type, voer default in. (let op: in kleine letters)
Kies de menu-toets.

Kies Opslaan.

Kies hollandsnieuwe int. en stip deze aan.

Verderop zeggen ze dan ook nog dat je het toestel moet herstarten, dus staan de instellingen bij jou (ook) goed (incl. het activeren van de APN (=er staat een groen bolletje in), dan zou je een herstart van het toestel nog kunnen proberen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
hoi tijs,

ik heb hem gekocht via banggood, mijn abo is een sim only 550 min/sms/data.
de instellingen zoals je aangeeft staan inderdaad op de site van hollandsnieuwe maar het werkt niet.
overigens heb ik nooit mobiel internet gebruikt,maar nu wil ik het gaan gebruiken.

wellicht komt het door een andere instelling die niet goed staat.

ga wel ff langs de belcompany

bedankt voor je reactie

Tot je dienst. Lijkt me dat ze je bij Belcompany wel kunnen helpen. :)
Overigens had een kennis van me ook problemen met het instellen/activeren van mobiel Internet bij Hollands Nieuwe, dus het zou zomaar kunnen zijn dat Belcompany eerst wat moet (laten) activeren bij Vodafone/Hollands Nieuwe voordat het gaat werken, dus een goed idee. :)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan