instellingen multi-pc modem Wanadoo

Status
Niet open voor verdere reacties.

element999

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2003
goedendag,

ik heb een vraagje, ik heb bij wanadoo een adsl verbinding, nu kreeg ik van hun de standaard speedtouch 510 modem met 1 aansluiting. nu heb ik zelf nog een multi-pc modem van e-tech liggen.

dus ik denk die sluit ik even aan, maar zowel wanadoo als kpn kan mij niet de juist instellingen doorgeven om alles werkende te krijgen.

heeft er iemand voor mij een overzichtje met welke instellingen ik moet aanpassen om dit werkende te krijgen.

alvast bedankt voor de moeite !!

groeten

Element999

Als het gewoon een modem/router is dan geldt voor Wanadoo (KPN):
VPI = 8
VCI = 48
Encapsulation = PPPoA VCMux
en uiteraard je wachtwoord en username invullen.

Multi PC modem Wannadoo

Beste Element999,
Waneer bovenstaande niet werkt probeer dan even het volgende:
Windows 2000/XP: Start à Configuratiescherm à Netwerkverbindingen à Eigenschappen LAN-verbinding à Eigenschappen van Internetprotocol (TCP/IP)
IP-adres: automatisch
DNS:automatisch

Controleer of uw internetopties correct zijn ingesteld: Start à Instellingen à Internet à Verbinding à Nooit een verbinding kiezen. Zorg dat er geen gebruik wordt gemaakt van proxy-servers.

Als alles goed is ingesteld, kunt u nu de webpagina van de router openen via uw internet-browser door 192.168.1.1 in te typen in de locatiebalk. Bij username hoeft u niets in te vullen, het wachtwoord is: admin

PPP over ATM (PPPoA )

VPI= 0 / VCI = 35

Instellingen voor providers
U dient nu de router correct in te stellen voor uw provider. Omdat deze instellingen verschillen per provider, geven wij voor elke provider de juiste instellingen.

1. Open het configuratie scherm van de router door in uw web-browser 192.168.1.1 in te typen.

2. Casema Wanadoo, XS4ALL België en T-Online
‘OnePage Setup’ menu: Zet een vinkje voor ‘Get an IP address automatically’
‘Login’ menu: Zet een vinkje voor ‘PPPoE’
Username: [gebruikersnaam@wanadoo] of [gebruiker@t-online.de]
Password: [wachtwoord]
Connecting: Always On

Vrgr. B.Kat

dank voor de reacties, ik zal dit gaan proberen en laten weten of dit alles geholpen heeft !

met vriendelijke groet

Element999

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan