Instellingen netwerkkaart lijken verkeerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dirk.K

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2001
Berichten
243
hallo.Vraagje.
heb gisteren van iemand een pc geformateerd / alles weer geinstalleerd en internet getest wat ook werkte bij mij thuis.Ging weer als de brandweer (had pc even naar nijn huis meegenomen is wat makkelijker) Via netwerkkabel (mbv speedlinq provider werkte internet dus goed bij mij thuis.

Pc weggebracht naar eigenaar / netwerkkabel erin ,alles opgestart en dus niet werken / eigenaar heeft een chello breedband internetverbinding.

Kan het zijn doordat ik er met mijn aansluitingen van thuis op internet heb gezeten het bij een ander niet werkt?

Schiet hij bv bepaalde waardes vanb mijn speedlinq provider het register in waardoor het bij een ander niet werkt.

Wat kan ik eventueel proberen??

Heb al iets gelezen van bv winsockfix of iets dergelijks.

Alvast bedankt.

Mvg Dirk.
 
Laatst bewerkt:
Als jij niets op de pc van jouw provider hebt geinstalleerd zal er verder niets geinstalleerd worden.

Chello bestaat volgens mij niet meer maar heet het nu UPC.

Ze hebben daar op de site een tool staan die je zou kunnen proberen
http://www.upc.nl/internet/poweroptions/quickfix

Voor je met Quickfix aan de slag gaat kun je de volgende stappen proberen.

1. PC uitzetten
2. Als er een router is stekker ook uit stopcontact, zo niet dan stap 3.
3. Stekker kabelmodem uit het stopcontact halen, 10 seconden wachten, stekker er weer in doen.
4. Als kabelmodem helemaal klaar is stekker van router er weer in doen.
5. PC weer aanzetten
 
Werkt ook niet.

gisteren 3 kwartier met meneer van UPC aan de lijn gehangen ,maar wat er uiteindelijk is uitgekomen is dat er steeds weer hetzelfde IP adres naar boven komt vanuit windows vandaan.iets van 169.XxXxxx of zoiets.deze is niet te veranderen
IPconfig realease/renew veranderd het IP adres niet naar 0000.alle settings nagelopen met UPC / internetprotocolen staan goed /nieuwe kabels / nogmaals geformateerd maar niets helpt.Hij komt steeds weer met dat standaard IP adres vanuit windows naar voren.Lan verbinding herstellen /uitschakelen maar niets helpt.

Zou de netwerkkaart kapot kunnen zijn waardoor deze geen nieuw IP ophaald bij UPC
PC was voor de format wel geinfecteerd.maar of dit het probleem kan zijn weet ii niet.

Gaat hier om een netwerkkaart die op MOB zit (een acer at136 MOB).

iemand nog ideeen.
 
Als je een 169.x.x.x. krijgt dan is er inderdaad geen communicatie tussen de pc en kabelmodem.

Het kan inderdaad een defect netwerkaart zijn. Vreemde is wel dat jij een geen problemen mee had tijdens de installatie op een andere lokatie. Kan toeval zijn natuurlijk. Heb je niet nog een losse netwerkkaart liggen die je even kunt gebruiken als test. Andere even 1 halen kosten maar een paar euro.

Je zou dus 2 dingen kunnen doen.

1.
Pc bij jouw testen of de netwerkaart goed werkt. Als dat goed werkt dan ligt het probleem toch bij UPC. Mogelijk dat het modem niet goed werkt.

2.
Andere PC aansluiten op het modem of andere netwerkkaart in de pc stoppen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan