Instellingen NZB

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan007

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2001
Hallo,

Ik ben al lang bezig om NZB files te kunnen downloaden. Ik heb Hella NZB, KLIibido en een progje genaamd NZB geprobeert. Install lukt promi. Als ik een NZB via FTB binnen heb en dan in een nzb prog open dan gaat deze niet downloaden. Kan iemand vertellen wat de juiste instellingen zijn?

Jan

een NZB file, is een file die door grabit of newsleecher herkend wordt.

je zult ook grabit of newsleecher nodig hebben om te downloaden via een nzb

Ik neem aan dat je een Mac hebt?
Weet niet zeker of grabit ook op een mac werkt maar dit is wel de makkelijkste programma en gratis.
Verder zul je wel een nieuwsserver moeten hebben om te downloaden.
Sommige internet providers hebben ook wel een nieuwsgroep maar als je een nzb post hebt van bv 2 dagen oud dan ben je over het algemeen al te laat om die nog te downloaden, orange bv download een post al niet meer als hij 4 uur oud is, bij een betaalde nieuwsserver zoals bv eweka kun je met gemak nog posten van 100 dagen oud downloaden.

Leesvoer

Nzb files zijn informatiebestanden waarmee newsreaders de juiste bestanden van het usenet afplukt.

Leesvoer: www.binaries4all.nl

Ik gebruik linux sinds een maandje en op XP gebruikte FTD samen met Grabbit. Ga wel kijken of er een grabbit voor Linux is.

Grabit kan via Wine werken, ik heb zelf een tijdje Klibido gebruikt, dus dat zou ook moeten werken. Heb je wel je server goed ingesteld?

Hoi

Ik geloof van wel. Heb je een voorbeeldhoe dat moet want ik weet het niet meer. :o:o

Heb op dit moment geen KLibido meer, dus kan je geen screenshot geven. Volgens mij moest je na het instellen van de server een groepenlijst ophalen voordat je kan downloaden, maar dat kan ook bij een ander programma zijn geweest. Probeer anders Grabit via Wine, dat ken je en zou ook moeten werken.

Nou het is gelukt met het programma NNTPGRAB. Werkt supersnel zonder enige moeite. Jou hint heeft me wel even op pad geholpen. dank daarvoor.

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan