instellingen OO (kopieren & plakken in writer)

Status
Niet open voor verdere reacties.

catherman

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2010
beste OO gebruikers,
weet iemand iets over "instellingen" in OO of een nederlandstalige site waar een goede uitleg staat hoe je zaken in OO auto kunt instellen?.
concreet: ik heb namelijk het probleem dat als ik een stuk tekst met afbeeldingen van internet naar writer wil kopieren, alleen de tekst gekopieerd wordt en dat ipv de afbeelding writer een kader plaatst met een link naar de afbeelding. bij sluiten en weer openen van writer staan de foto�s niet in het bestand maar gaat hij ze van internet ophalen.
verder kopieert OO (writer) ook tabellen (?) die op de internetsite niet zichtbaar waren en ook valt vaak de tekst buiten de bladspiegel. wat ik dan wel weer kan oplossen om de tabel kleiner te maken. maar hoe en waar kun je dit soort dingen auto instellen?
het lijkt mij in OO maar mischien ook wel in Int. Expl. (internetinstellingen)
met vrgrt, herman
(OS: window XP sv3 prof v 2002)

Hoi Herman,

Je kan beter "Plakken Speciaal" gebruiken en dan "Tekst zonder opmaak" kiezen. Daarna elk plaatje apart kopiëren. Dat geeft je een mooi schoon document. Bij al het andere, weet je niet wat je binnenhaalt.

bedankt voor je reactie siemeik.
zo heb ik het inderdaad gedaan (met plakken speciaal geloof ik niet: welk voordeel heeft dat met ´gewoon´ plakken?) maar dat kost wel wat tijd. ik ben MS word gewend en daar ging het c/p in een keer redelijk goed. Ik vroeg me af of dat met enige instellingen te wijzigen ook met OO writer te doen was.
grt herman

Zie ook mijn reactie op je vraag in het Writer-forum. Word is op dit punt gewoon veel beter dan OOo, maar dat ter zijde.
Plakken speciaal is inderdaad beter dan gewoon plakken, zeker op pagina's die nog met tabellen zijn opgemaakt krijg je dan minder rommel. Wat natuurlijk ook kan is de pagina vanuit je browser opslaan, inclusief afbeeldingen, en dan daaruit kopiëren en plakken, maar ik heb al eerder gemerkt dat mensen dat te omslachtig vinden.

bedankt floris, ik ga het uitproberen.
een beetje laat maar wegens blijde omstandigheden.
grt herman

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan