instellingen taal wijzigen steeds

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikC

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2007
Ik gebruik windows XP, en office 2003
Van allebei gebruik ik de nederlandstalige versie.

Alle instellingen taal/toetsenbord ed. staan zo ingesteld dat als ik een bijv, een vraagteken wilt intypen dat ik dan gewoon Shift / toets en dan verschijnt het vraagteken.
In mijn taakbalk, staat onderin dan ook gewoon NL.

Nu gebeurt het de laatste tijd regelmatig dat de taal NL gewijzigd wordt in EN ( Engels dus) en als ik dan aan het typen ben komen er andere tekens tevoorschijn bij de shifttoets
Shift / wordt dan geen vraag teken maar een ander teken

Weet iemand wat hier de oorzaak van is en nog beter hoe ik dat kan verhelpen.

Erik

sorry

Ja sorry, dikke vingers, zeggen ze wel eens, ik weet niet hoe ik de dubbel vraag kan verwijderen

ERik

Laatst bewerkt door een moderator:
Dubbel topic!!
Gebruik dan de meld misbruik melding knop/
dit is een nutteloze opmerking.
De mods hier kunnen dat heel goed en snel verhelpen, denk daar in het vervolg eens aan.

Ja sorry, dikke vingers, zeggen ze wel eens, ik weet niet hoe ik de dubbel vraag kan verwijderen

ERik
Als je dat niet weet dan mag je daarvoor ook de misbruik melding knop voor gebruiken.
Dan kan de betreffende moderator van die sectie dat voor jou doen.

puppie,

oke, ik snap het, sorry,

nu maar hopen op een oplossing

Erik

Kijk eens bij de landinstellingen, in het configuratiescherm, bij talen en details. of je daar meerdere instellingen hebt, haal alles weg wat GEEN Nederlandse laal met een toetsen bord Verenigde Stalen International vermeld.

Kijk ook eens bij toegankelijkheid, of daar sneltoetsen gebruikt worden.

wat lange pier zegt is idd waar, een snelle oplossing is deze:

bij het werken druk je wss wel eens perongeluk ctrl+shift tegelijk in. Dat is de sneltoets voor wisselen van toetsenbordindeling. doe nogmaals ctrl+shift als je het merkt dat de tekens zijn gewijzigd en het moet als het goed is weer over zijn!

Verander het pictogram in NL, of neem de andere methode: Makki Oplossing

Makki Oplossing

Methode 1: Als je die EN niet bij je taakbalk (meer) hebt staan, ga dan alsvolgt ter werk: rechtsklik op je taakbalk en ga dan in het kleine witte menu naar Werkbalken > Taalbalk. Rechtsklik nu op die EN en kies Nederlands, Nederland met het pictogrammetje NL.

Methode 2: Als je die EN bij je taakbalk hebt, rechtsklik dan op die EN en kies Nederlands, Nederland met het pictogrammetje NL.

Methode 3: Neem contact op met Microsoft of kijk in de Knowledge Base
www.microsoft.com/support

Laatst bewerkt door een moderator:
wat lange pier zegt is idd waar, een snelle oplossing is deze:

bij het werken druk je wss wel eens perongeluk ctrl+shift tegelijk in. Dat is de sneltoets voor wisselen van toetsenbordindeling. doe nogmaals ctrl+shift als je het merkt dat de tekens zijn gewijzigd en het moet als het goed is weer over zijn!

Excuses voor het late antwoord, na wat uit proberen is dit de oplossing, ctrl+shift wisselt de taalinstellingen.

Bedankt ik ben geholpen

Erik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan