Instellingen toepassen via register bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Supersurver

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2001
Hallo allemaal,

Bij het opnieuw installeren van windows, doe ik altijd een aantal instellingen om het gebruik van windows te verbeteren. Deze instellingen doe ik nu nog gewoon met de hand. Graag zou ik dit willen versnellen. Ik zat te denken aan een register bestand dat al mijn instellingen toepast.

Een aantal instellingen wie ik doe:
prestatie instellingen
bureaublad instellingen (achtergrond, schermbeveiliging, pictogrammen, energie beheer, resolutie)
Internet opties (startpagina, 5 dagen geschiedenis, aantal geavanceerde instellingen)
klasieke start menu (met een aantal geavanceerde opties)

en zo nog een aantal

Weet iemand hoe ik zo'n register bestand kan maken??
Of met welk programma dit evt. kan?

Alvast bedankt

Nope, op die site wordt een back-up gemaakt van het hele systeem.
Ik installeer op de pc's eerst windows (of zijn al voorgeinstaleerd) en dan wil ik vanaf mijn memory stick een bestand laden met alle instellingen.
Dus soort back-up van een aantal register instellingen.

in iedergeval bedankt!:thumb:

Je bedoeld dus :ik koop een Computer met voorgeinstalleerde OS.
Ener dan met Stick of cd ,daar de aanpassingen mee maken

Daarom dacht ik om dat op een soort Slip stream cd te zetten,en die de aanpassing te laten maken.

Of ik zie het verkeerd dat kan ook

Idd een voor geinstalleerde pc, en dan met een stick oid. de instellingen toepassen

En de aanpassingen die je hand matig doet(doe je dat d.m.v Progjes)deze op een boot cd zetten.en d.m.v een ini bestand steeds latenstarten?

Wat ik dus doe:

Er komt een pc binnen hier op staat al wel windows.
Deze slinger ik aan, en ga dan een aantal instellingen doen (met de hand/muis).
Bv. geen screensaver, resolutie van 1024*768, klasieke startmenu, oude thema enz.

Nu weet ik bijna zeker, dat dat soort instellingen in 't register worden opgeslagen. Nu wil ik dus die instellingen in een register bestand stoppen, zodat ik met het uitvoeren van dat bestand al mijn standaard instellingen (na het opnieuw starten van de pc) op de pc heb staan.

Is het zo een beetje duidelijk?

Duidelijk!:D

Daar zal dan denk een programeur aan aan te pas moeten komen,om zoiets te schrijven daarvoor.
En dat ben ik niet ! jammer genoeg:o

Een programma om een register bestand... te maken heb je al..

Notepad (of Kladblok in een nederlandse versie)

hoe kun je het doen?
optie 1 Configureer 1 pc helemaal af,
ga dan in dat register opzoek naar jou instellingen. exporteer die en voeg die samen in 1 bestand. lijkt me nogal een langdurig werkje.....en erg trial en error achtig

optie 2 Via FAST of USMT (microsoft Heeft er zo zijn tools voor)
http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/deploy/usermigr.mspx

Of je kunt ook een combinatie doen :)

Bedankt:thumb:
Dit is wat ik zocht, weet je toevallig ook nog een manier om dit te automatiseren?? dmv. van een bat file oid.??

de USMT wel, die kun je doormiddel van de commando's loadstate en scanstate prima vanuit een batchfile aanroepen. de FAST methode volgens mij niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan