Instellingen Traveler Slimeline X6

Status
Niet open voor verdere reacties.

WRD Frank

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2006
Ik maak met regelmaat foto's van de brandweer.
In de zomer was dit geen probleem maar nu het eerder donker begint te worden wordt het lastiger. want de instellingen van mn camera werken niet mee.

Wie kan mij vertellen welke instellingen ik het beste kan doen om branden te fotograven.
Ik heb er al een aantal geprobeert. maar het nadeel is dat wanneer ik flits dat ik een hele donkere omgeving krijg.
wanneer ik de flits uitzet krijg ik een bewogen foto.

ik hoop dat iemand hier een oplossing voor weet.

Bij slechte belichting zet ik meestal de camera op de hoogste iso waarde.
De EOS die ik heb kan tot een waarde van 1600 en daar is in de schemering nog prima mee te fotograferen.

Die van mij is niet zo heel duur geweest.
de mijne gaat maar tot 400.
maar wanneer ik dan de flits er bij aanzet dan krijg ik een donkere omgeving er bij.
en wanneer ik de flits uit zet moet ik een hele vast hand hebben met een foto maken.

heb het net even geprobeert namelijk.

Dat klopt, met een camera die niet verder gaat dan 400 iso is het -in dit geval- lastig foto's nemen. Als je toch echt goed nacht opnames wenst zul je moeten gaan voor een camera die in te stellen is met een hogere iso-waarde.
Bij de duurdere modellen waarbij je ook nog een losse flitser op kunt zetten, kun je dan nog gebruik maken van de invulflits, op die manier kun je een beter belichting realiseren (voorgrond+achtergrond).
Het blijft dus behelpen met een iets minder geavanceerde camera helaas.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan