instellingen van 2 draadloze netwerken in vista behouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruthenium

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2007
Hallo

Ik heb op mijn laptop in vista twee draadloze netwerken ingesteld: dat van mijn school en dat van mijn thuisnetwerk. Het probleem is nu dat telkens ik één van de twee instel, het andere netwerk automatisch dezelfde instellingen overneemt.
Daardoor moet ik telkens ik verander van netwerk manueel de instellingen invoeren.
Valt hier iets aan te doen?

dank u

je moet er voor zorgen dat WLAN ingesckaled is, en voor de rest moet je als je thuis bent zoeken naar WLAN-verbindingen in de omgeving, dan vindt die je netwerk van thuis. Hetzelfde doe je als je op school bent; zoeken naar WLAN in de omgeving.

Ik heb een laptop met WLAN, ik heb dit probleem niet ik kan zoeken naar draadloos netwerk in mijn omgeving en dan selecteren die ik wil zonder dat instellingen veranderen of wat dan ook.

Nadat je thuis klaar bent met je draadloos internet moet je verbinding verbreken en dan bijv. op school zoeken naar WLAN-verbindingen en met die verbinding maken. Als je op school klaar bent verbinding met netwerk van school verbreken en thuis verbindging met je eigen draadloos maken.

Laatst bewerkt:
...

je moet er voor zorgen dat WLAN ingesckaled is, en voor de rest moet je als je thuis bent zoeken naar WLAN-verbindingen in de omgeving, dan vindt die je netwerk van thuis. Hetzelfde doe je als je op school bent; zoeken naar WLAN in de omgeving.

Ik heb een laptop met WLAN, ik heb dit probleem niet ik kan zoeken naar draadloos netwerk in mijn omgeving en dan selecteren die ik wil zonder dat instellingen veranderen of wat dan ook.

Nadat je thuis klaar bent met je draadloos internet moet je verbinding verbreken en dan bijv. op school zoeken naar WLAN-verbindingen en met die verbinding maken. Als je op school klaar bent verbinding met netwerk van school verbreken en thuis verbindging met je eigen draadloos maken.

Mijn WLAN is ingeschakeld en ik vind de netwerken, ik kan thuis ook perfect verbinding maken, dit is allemaal geen probleem. Ik gebruik thuis een statisch ip.
Wat is nu het probleem?
Als ik dan in mijn school met het netwerk wil verbinden wordt ook dit ip gebruikt terwijl ik nochtans een appart netwerkprofiel aangemaakt heb voor mijn school bij "draadloze netwerken beheren". Als ik dan het profiel voor mijn school aanpas worden automatisch deze instellingen ook ingesteld bij het thuisnetwerk waardoor ik het thuisnetwerk weer opnieuw moet instellen de volgende keer dat ik met het thuisnetwerk wil verbinden.

Ik zou dus graag weten hoe ik deze instellingen op de een of andere manier kan vergrendelen zodat ik ze niet telkens opnieuw moet intypen.

Ik heb de vraag eens besproken met de systeembeheerder van de school. Blijkt dat ik dus telkens opnieuw mijn gegevens voor mijn statisch ip thuis moet invoeren als ik gebruik heb gemaakt van het schoolnetwerk met het dynamisch ip.
Er bestaan echter wel programma's die de gegevens van een netwerk onthouden en die automatisch invullen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan