Ik heb onlangs een Belkin wireless router 54g gekocht opdat de pc's in mijn huis draadloos kunnen internetten via de kabel. Er is verder geen sprake van een netwerk. De heren van UPC hebben mij destijds geweldig geholpen bij het koppelen van de router naar hun netwerk. Dus tot nu toe geen problemen: internetten waar dan ook in huis gaat prima! Nu maak ik ook veelvuldig gebruik van diverse peer to peer clients, waaronder Emule. Deze gaf laatst te kennen dat er een router geplaatst moet zijn en dat ik de daarbij horende "problemen " kan oplossen door gebruik te maken van statische IP-adressen ipv dynamische. Nu kan ik via CMD/IPCONFIG wel mijn ip-adres opvragen van mijn pc en dus ook van de andere, maar is dit wel het ip adres van de server, want ik heb altijd begrepen dat UPC dynamische adressen afgaf? Dus gaan de statische ip adressen nog wel werken dan? Wie kan mij over dit onderwerp wat meer informatie verschaffen dan wel een verwijzing doen naar een doorwrocht maar niet te ingewikkeld artikel?