instellingen Windows 10 aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Op een computer met Windows 10 klikte ik onlangs op Start - Instellingen. Op dat moment zie ik snel iets flitsen, maar daarna is er niets meer zichtbaar: geen scherm om instellingen te wijzigen, zoals ik dat op mijn eigen computer wel gewend ben.
Wellicht staat er een instelling fout of is er een ander programma dat in de weg zit, maar ik kom er niet achter.
Wie kan mij helpen om in het Instellingen-menu te komen?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Niet echt duidelijk wat je nu bedoelt:
a. Wil je het Start-menu (of diens instellingen) aanpassen? En zo ja, wat dan precies?
b. Wil je Configuratiescherm starten?

Alleen voor b. heb ik zo snel een tip (ben niet in de buurt van een W10 computer): [Windows-toets]r toetscombinatie -> control.exe

Tijs.
 
Tijs, als ik op mijn eigen PC op Start klik en vervolgens op Instellingen, kom ik in een applicatie met de mogelijkheden om instellingen aan te passen van:
Systeem (Beeldscherm, meldingen, apps, energie)
Apparaten (bluetooth, printers, muis)
Netwerk en Internet (Wi-Fi, vliegtuigstand, VPN)
en zo nog veel meer (zie bijlage)

instellingen.JPG

Op de andere PC verschijnt deze applicatie niet, maar zie ik alleen iets eenmalig flitsen.
 
Probeer eens om de Windows bestanden te controleren op mogelijke beschadigingen:

1. Druk op de Windows logo toets en de X toets en kies voor "Opdrachtprompt (Administrator)".
2. Een zwart venster opent zich (dat is opdrachtprompt).
Typ in opdrachtprompt het volgende vetgedrukte commando "SFC /SCANNOW" en druk op enter. Tussen SFC en de / bevind zich een spatie.
3. Deze scan kan mogelijk langer dan 30 minuten in beslag nemen. Beëindig deze scan niet.
4. Nadat de scan is voltooid wordt het scan resultaat weergegeven. Laat het resultaat in je volgende antwoord weten.
5. Als de scan is voltooid, gebruik de DISM scan.
6. Open nogmaals opdrachtprompt met verhoogde rechten.
7. Typ in opdrachtprompt het commando "dism /online /cleanup-image /restorehealth" en druk op enter.
8. Deze scan kan mogelijk langer dan 60 minuten in beslag nemen. Beëindig ook deze scan niet.
9. Als ook deze scan is voltooid wordt er het scan resultaat weergegeven in Opdrachtprompt.
10. Als er beschadigde bestanden zijn gevonden en deze zijn hersteld, start je systeem opnieuw op en controleer of het probleem hiermee is opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan