instellingen Windows niet mee kopieren

• Onderwerp starter Onderwerp starter 1957
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

1957

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2001
Ik wil binnenkort Windows XP opnieuw installeren. Nu wil ik gebruik maken van de Wizard ‘bestanden en instellingen overzetten’, maar de instellingen van Windows zelf wil ik niet kopiëren, omdat ik denk dat daar de boosdoener(s) zit die Windows slecht laat lopen. Maar ik heb gelezen dat als ik opstart vanaf de Windows cd-rom en ik geef de opdracht tot formatteren van de C-schijf, de oude gegevens van de map ‘Documents and Settings’ gewoon blijven staan. Is er een mogelijkheid om dat te voorkomen? En kan ik dan van tevoren alle instellingen van mijn provider, e-mail, Office etc. wel kopiëren, zonder de Windows instellingen?
Ik hoop dat iemand me kan helpen. Groet, gabriëlle

1957,
Volgens mij ben je bij een format alles kwijt van je C schijf.

De wizzard bestanden overzetten geeft jou de mogelijkheid om zelf te bepalen wat je over gezet wilt hebben.

Puppy, maar waar herken ik dan de instellingen van Windows aan? Welke naam heeft dat bestand?
gabriëlle

Voor de grap heb ik net de wizzard even laten lopen op mijn eigen computer.
Is wel leuk.
je kunt aangeven wat je wilt overzetten.
Bestanden kan
Instellingen kan

combinatie van beide kan.

Waar wil je het neerzetten, op cd of floppy beide kan.
Ik heb de combinatie van beide gedaan.
Er word veel overgezet maar ik kon geen instellingen van windows vinden.

Ik zou alle drie de opties proberen en op cd zetten. Dan kun je stuk voor stuk terug zetten wat jij wilt.

Maar misschien is dit alles wel niet nodig. Vertel eens welk probleem jij met windows hebt.
Misschien is het wel makkelijker om dat probleem op te lossen.

Het probleem is dat ALLES traag gaat. Opstarten, afsluiten, het opengaan van het context-menu. Heel irritant. Er is geen virus o.i.d. Computer wordt regelmatig geschoond van alles en nog wat. Intern geheugen is 384 Mb (1 x 128 en er 256 bijgezet). Ik heb al van alles bekeken. Heb nieuwe drivers geinstalleerd e.d. , maar heb maar een klein beetje winst kunnen boeken. In de winkel heb ik gevraagd of er niet toch meer geheugen op moet, maar ze zeggen van niet. Ze raden me aan Windows opnieuw te installeren.

Ja als ik geen antwoord meer weet dan zeg ik ook windows opnieuw installeren.

Maar zover zijn we nog niet.
Pc heeft het altijd netjes gedaan?
Controleer je ook op spyware b.v. net spybot of ad-aware.

Probeer eens een hijack log en plaats die op het forum.
Daar kijken de echte experts er naar, even aangeven dat je gescand hebt en wat de problemen zijn.

Klik op onderstaande link en lees dat goed door.
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/genericDocument?lc=nl&cc=nl&docname=bdd08447

Beste Puppy, bedankt voor de tips.
De website waar je me naar toe verwijst is van HP en gaat over 'Driver-installatie voor lokaal gedeelde omgevingen'. Verkeerde website? Als je het gedeelte van Helpmij bedoelt waar je een logfile kunt plaatsen: die is me bekend. Nogmaals bedankt, groet gabrielle

stom he. :o

Ja het was de site van helpmij. ik zou het daar ook even proberen als ik jou was.
Formateren is zo.........

Mijn log was schoon. Ik heb inmiddels, na het formateren, Windows XP opnieuw geinstalleerd en inderdaad blijven er dan nog instellingen van Windows staan. Ik ben er nu achter dat als je opstartdisketes gebruikt en daarmee formateert, je wel een schone partitie krijgt, maar dan moet je FAT32 partities hebben en ik heb NTFS. Maar alles is gelukt en de boel draait weer als een zonnetje!
Hartelijk bedankt voor alle hulp!
Groet, gabriëlle

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan