Instellingen ZIGGO

Status
Niet open voor verdere reacties.

fokkens

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Hallo,

Ik heb een pc overgenomen en alles geformateerd en opnieuw windows XP (home)geïnstalleerd.
Ik het kabelinternet van @HOME (ziggo).
Ik neem de computernaam en werkgroep exact over van de oude pc en toch kan ik het internet niet op. Wat zou de reden hiervan kunnen zijn?

heb je er een router tussen zitten? zo niet moet je een rechte muisknop geven op deze computer dan naar eigenschappen en hier bij computernaam op wijzigen klikken en hier bij computernaam de naam inzetten die je van @home hebt gekregen staat voor in je boekje bijvoorbeeld CO814293-a
bij je instellingen van internet moet je alles op automatisch zetten bv automatisch IP laten toewijzen succes heb je een router dan moet de computernaam in de router gezet worden
HEB JE ALLEEN EEN ANDERE COMPUTER ER ACHTER GEHANGEN DAN DE STEKKER VAN DE MODEM EN ROUTER ER EVEN UITHALEN EN ER WEER IN DOEN DAN KRIJG JE AUTOMATISCHE INTERNET :thumb:

Ik heb er een netwerk switch tussen, maar ook als ik rechtstreeks op de modem aansluit werkt hij niet.
Ik heb wel netwerkverbinding - LAN5 - status verbonden - snelheid 10.0Mbps.
Activiteit
Bytes: Verzonden 13.442 - Ontvangen 0

Bij mijn andere computer waar ik wel internet op heb staat:
Activiteit
Pakketten : Verzonden 49.304 - Ontvangen 63.893

Internet

Bij de buurman geprobeerd ook ZIGGO, stekker erin en ik heb internet.
Verander niets aan de instellingen kom thuis en hij werkt weer niet, terwijl mijn oude pc op dezelfde stekkertje wel internet ontvangst heeft. :o
Wie kan mij helpen?

BVD

Heb je je modem al eens uit en aan gezet? (eventueel 30 minuten uit laten staan)

Zou niet uit mogen maken maar zet hem maar uit en dan je modem uit. daarna modem aan, pc aan

En je gebruikt echt de switch niet toch?
Want meerdere pc's aan 1 modem kan niet zonder router, ook niet met een switch!

Ik gebruik idd een switch.
Ik heb idd een standaard telefoon/computer modem.
Dus je moet dan een router hebben?
Maar ook toen ik de computer probeerde rechtstreeks vanaf de modem werkte ie niet.

Balen.

Wie weet er nog iets?

Inderdaad volgensmij kun je zonder router ook niet meerdere pc er achterhangen maar als je de pc rechtstreeks met een Utp kabel verbind met de modem en je hebt je computernaam goed staan (co726387-a bijvoorbeeld) dan moet je internetverbinding hebben

Okay bedankt.
Moet dus maar even achter een router aan.
Past elke router achter de modem van ZIGGO?

Ik heb zelf een router van Sweex met Usb Dongle voor de laptop volgens mij rond de 29 euro bij alternate besteld werkt perfect

Heb een router opgehaald.
Sweex broadband router, gewoon verbinding met kabels.
Plug de kabel vanaf de modem in de WAN.
De kabels van beide computers in de aparte poorten.
Ik volg de instructies volgens het bijgeleverde boekje en vervolgens geen verbinding.
Moet je de modem nog uit en aanzetten?

zet de router uit en ook de modem uit
wacht 30 seconden
start de modem op en wacht tot alle lampjes branden
start dan de router op
nu zou het moeten werken

Perfect, dit is het!!
Op beide computers internet!
Vriendelijk bedankt :thumb:

Fijn dat je het voor elkaar hebt!
Als je nu ook nog de werkgroep hetzelfde zet kun je ook dingen met elkaar delen van beide computers ook een lan spel is geen probleem meer probeer is trackmania een gratis spel geweldig!:thumb:

Wat bedoel je precies "Als je nu ook nog de werkgroep hetzelfde zet kun je ook dingen met elkaar delen van beide computers"?
Kan je dan b.v. van beide computers, gegevens van elkaars harde schijf over zetten?
Zo ja, hoe maak je dan die verbinding?

Groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan