Instellingen Zone Alarm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjon.5

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2003
Wie kan mij de instellingen vertellen die ik moet invoeren in Zone Alarm in combinatie met Wanadoo Cable (Broadband Basic) ? Ik heb een VPN-verbinding (Virtual Private Network). De Internetbeveiliging heb ik al op Medium staan. Af en toe loopt 't helemaal vast en moet ik opnieuw opstarten, m.n. als ik KaZaa gebruik. De helpdesk van Wanadoo zegt dat ik maar geen firewall moet installeren want de instellingen in ZA zijn veel te bewerkelijk, maar dat vind ik veel te gemakkelijk.
WIE O WIE KAN MIJ HELPEN ?????

Alhoewel veel mensen het niet met mij eens zullen zijn veroorzaakt Zone Alarm veel problemen vind ik. Kijk even naar een ander zoals Sygate of zo. Ik vindt persoonlijk Norton Personal Firewall heel erg goed, maar ja die is op de legale manier niet gratis.
En wat betreft het niet nemen van een Firewall......die gasten zijn harstikke gek:mad:

Waarom zou het vastlopen trouwens aan ZA liggen? Ik zie eerlijk gezegd het verband niet zo ...

Groetjes,
Bennie

Het ligt in mijn optiek zeker niet aan ZA. Trouwens de 2.6 versie van ZA is de beste. Om te controleren of het wel aan ZA ligt zou je eens een andere firewall moeten proberen, wel eerst ZA de-installeren.
ZA versie (gratis) 2.6:
http://www.oldversion.com/program.php?n=zalarm
Andere firewalls:
http://www.wilders.org/firewalls.htm

Even scannen op spyware, zoals XP_PC voorstelde, is ook zeker geen overbodige luxe. Hou er rekening mee dat providers niet zo van firewalls houden, dus kletskoek van Wanadoo.

Toevoeging ZA: Hier staat best een goede uitleg qua ZoneAlarm: http://www.windos.nl/
klik dan op Systeemkennis (rechtsboven), klik Veiligheid (links) en dan wijst de rest van zelf.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Sjon.5
Wie kan mij de instellingen vertellen die ik moet invoeren in Zone Alarm in combinatie met Wanadoo Cable (Broadband Basic) ? Ik heb een VPN-verbinding (Virtual Private Network). De Internetbeveiliging heb ik al op Medium staan. Af en toe loopt 't helemaal vast en moet ik opnieuw opstarten, m.n. als ik KaZaa gebruik. De helpdesk van Wanadoo zegt dat ik maar geen firewall moet installeren want de instellingen in ZA zijn veel te bewerkelijk, maar dat vind ik veel te gemakkelijk.
WIE O WIE KAN MIJ HELPEN ?????

Sjon.5,
Geen enkele Internet provider wil dat je een firewall installeerd.
Ik heb zelf in een internet provider gewerkt en de policy van ons was altijd om de klant over te halen om geen firewall te installeren. Reden: als een klant een firewall heeft dan kan een internet provider de klant niet pingen. Pingen wordt door de de agent van de internet provider gedaan om te kijken wanneer je online komt.
Maar let op: ondanks dat internet providers dit tegen je zeggen, moet je ze niet geloven. Elk pc dat op het internet is heeft een firewall nodig !

Wat betreft de instellingen van je zonealarm:
Het beste is om de standaard instellingen van Zonealarm te houden.
Indien zonealarm zegt dat een bepaald programma toegang nodig heeft tot het internet, dan moet je die geven. Zorg er wel voor dat je ook een goede virus scanner hebt zodat je niet de verkeerde programma's internet toegang kunt geven. Dit moet je doen voor zowel de "trusted" als wel voor "internet".

Geeft een prgramma geen server rechten zomaar. Er zijn maar een paar programma's die je server rechten moet geven om ze goed te laten functioneren.
Enkele voorbeelden daarvan zijn: MSN MESSENGER, ICQ, Norton en Netmeeting.

Verder is het zo in ZA pro dat je bij blocked security zone dat in het tabblad firewall-main het knopje advanced hebt. Als je daarop klikt, dan moet je "allow VPN protocols at high security" aanvinken-ok.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan