instellingen zonealarm en AVG voor internetten: websitepagina openen en voor updates

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alphonse

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2005
:(

Hoi,

Ik heb sinds kort op mijn pc de gratis versies van Zonealarm en AVG geïnstalleerd en NIS 2004 verwijderd.

Ik heb bij aanmelden voor internet (inbel-verbinding via compuserve) een aantal processen toegestaan en aangegeven dit te herinneren.

Maar: ik kan nog steeds niet mijn pagina openen als ik op de website van de provider ben (na 16% opbouw komt er een melding dat de pagina niet beschikbaar is) en wat vervelender: ik kan niet updaten (noch ad-aware se; noch spyware s&d; noch spywareblaster). dit lukt alleen als ik zonealarm uitschakel.
Heb getracht bij opties "programma-controle"en "firewall" om e.e.a. zowel voor de trusted en de internet zone toe te staan, maar tot nu toe geen sukses verder.

Kan iemand mij - liefst zo overzichtelijk mogelijk - aangeven welke opties in zonealarm op welke manier ingesteld dienen te worden ?

Ik heb al allerlei informatie van de website (zonelabs) uitgedraaid en gelezen en even zoveel herlezen, maar.. ik kom er niet uit.

:( :(

Bedankt, maar dat had ik al gedaan.

Ik "struikel" hierover n.l. :

Hier kunt u kiezen wat u toevoegt:

Host/Site: U weet wel de DNS-naam (bv. www.kuleuven.ac.be) van een computer, maar niet het IP-adres.

IP-adress: U kent het internet-adres van de PC die u wenst toe te voegen (bv. 10.20.180.190)

Ik weet vaak de IPadressen niet, maar zonelabs doet niets met de namen die ik opgeef en daarna lookup indruk.
Ook vind ik het lastig welke binnenkomende gegevens ik moet toestaan en welke niet; de "herkenning"is lastig.
:confused:

Dit staat erover (stukje boven de twee regels van jou):
Onder het tabblad 'Zones' krijgt u een overzicht van de computers of subnetten die voor ZoneAlarm in een zone zijn ingedeeld. Standaard staat daar enkel uw eigen computer. Waarom wil jij nog andere dingen erbij zetten? Hoemeer je erbij zet hoe minder beveiligt.

Over het toelaten van programma's kan ik heel kort zijn. Laat alleen programma's toe die je kan.

Oke; maar op mijn (thuis) pc staan bijv. 2 of 3 regels over AOL-dial adaptor en PPPP-adaptor (doe dit uit het hoofd dus ekskuus voor evt. spellingfouten), wat moet ik hiermee doen. en überhaupt wat doe ik met de regels die ik intussen aangemaakt heb en wil verwijderen ? want er wordt soms aangegeven iets in de trant van "is een aktief; kan dus niet verwijderd worden".
Misschien "met schone lei" beginnen ? dus in programma-controle en firewal alle regels verwijderen (is dat goed idee; maar hoe ?).
groeten van
compu-nitwit,:eek:

Dat van die AOL-dial en PPPP adaptor weet ik niet.
Het ligt er een beetje aan of die regels weg moeten. Waar zijn ze van?

Met een schone lei beginnen heeft niet zoveel zin denk ik. Dan kan je net zo goed even kijken of het goed staat.

Hoi,
Bij de installatie van Zone Alarm kies ik er altijd voor om het programma een melding te laten geven als er "iets" contact wil maken met het internet. Zo kun je het programma precies naar je wensen instellen.

Mvg
Bram

Kijk even of Generic Host Process for Win32 Services toegang heeft. Verder even kijken of Ad-aware se, Spybot S&D, Spywareblaster toegang tot internet hebben. Let op Spywareblaster heeft een appart ''programma'' voor Liveupdate. Voor die website's kan je even kijken of je browser goed staat ingesteld bij program control.

vervolg

VERVOLG:

Ik weer in mijn eeuwigdurende worsteling met pc etc.:

gisterenavond zonealarm (gratis) en AVG (antivirus;gratis)
geïnstalleerd.
Ik meld mij daarna aan op internet en geef aantal programma's
handmatig toestemming voor access. Kan gewoon ook aantal
programma's (spybot S&D; ad-aware SE; AVG) de updates krijgen
en binnenhalen. Kan ook gewoon de website van mijn provider
openen etc.
Dus ik blij, dat alles nu goed gaat; ik sluit en herstart de pc en
"***de ***" de volgende keer dat ik het internet op ga kan ik de
genoemde handelingen niet uitvoeren !!

Ik snap het dus even niet; heb jij suggestie(s) ?

groeten/Alphonse

Dat is niet best.
Even een vraagje:
start zone alarm op als windows start? Als dit niet het geval is zou ik dat even instellen. Dit kan bij overview>preferences. Het is namelijk zo dat als zone alarm niet meestart met windows, die de instellingen nog al eens door elkaar wil gooien.

Als ik de pc opstart, verschijnt het icoontje van zomealarm op een gegeven moment rechtsbeneden bij de tijdweergave.

Zone alarm start dus automatisch op.
Kijk even bij program control>main. Hoe staat de schuifregelaar bij program control? Als die uitstaat even op medium zetten. Ondertussen ga ik nog even verder zoeken.

EDIT: Kijk ook gelijk even hoe automatic lock staat. (ook bij program control>main).

Laatst bewerkt:
(ik zit nu op het werk), maar "hij staat op medium" volgens mij.
Ik heb documentatie (algemene over firewalls; installatie en configuratie) van zonelabs uitgedraaid en gevolgd tijdens installatie.

Ik ga nu even een hele andere kant op, namelijk verwijderen en opnieuw installeren.
Volg alle stappen precies op.

Verwijder zone alarm via start>configuratiescherm>software. Start na het verwijderen de computer opnieuw op. Als de computer opnieuw is opgestart ga je naar de harde schijf en verwijder je (indien aanwezig) de map van zone alarm (als dat niet lukt even in veilige modus proberen). Start de computer weer opnieuw op. Download zone alarm nu opnieuw (zone alarm). Start na het installeren de computer opnieuw op. Als je bericht krijgt van bepaalde programma's kijk even of je ze kan aanvinken. (Generic Host Process for Win32 Services toelaten en ook aanvinken dat die altijd toegang heeft).
Nadat je de meldingen hebt gehad start je de computer weer opnieuw op. Na het opnieuw opstarten ga je verder met computeren en stel je overige programma's in als je een melding ervan krijgt. Probeer ook de updates van de programma's waar problemen mee waren (vergeet bij die programma's niet aan te vinken dat ze altijd toegang krijgen).

Succes en ik hoor het wel

vervolg

ik zal jouw antwoord naar mijn huisemailadres doorsturen, zodat ik het vanavond kan uitproberen.
thankx:o

Goede morgen,

Heb gisterenavond getracht de aanwijzigngen zo goed mogelijk op te volgen; zonealarm verwijderd via de weg instellingen, configuratiescherm etc., maar icoontje rechtsbeneden (tijdmelding) verdween niet; ook mapje zonelabs in program files verwijderd.
daarna pc opnieuw opgestart.
stand van zaken nu : (en wellicht heb ik iets niet geheel juist gedaan, hoor) programma zonealarm is inderdaad van pc af. verder alleen getracht om aan te melden op internet, maar de server wordt niet gevonden.
weet je; ik denk dat er ook iets met mijn internet expolrer aan de hand is; steeds als ik uit configuratiescherm ga, krijg ik een foutmelding (explorer).
wel heb ik kunnen updaten voor spywareblaster en AVG.
maar geen openingspagina (op compuserve; de provider).

vervolg

<<Generic Host Process for Win32 Services toelaten en ook aanvinken dat die altijd toegang heeft).>>

Het gekke is, dat ik vermelde melding in het geheel niet krijg op de pc wel iets in de trant van "cpqfdwag.exe probeert toegang te krijgen tot internet".
:)

Generic Host Process for Win32 Services toelaten en ook aanvinken dat die altijd toegang heeft).>>

Re: vervolg

Geplaatst door Alphonse
cpqfdwag.exe
Is dit precies of niet.
Als ik het intyp bij google krijg ik namelijk geen resultaten:confused:.

Raar dat je die foutmelding krijgt. Als je die foutmelding weer krijgt even wegklikken en naar je logboek gaan. Zoek de melding op en kopier hem hier.
Logboek is te vinden via start>configuratiescherm>prestaties en onderhoud>systeembeheer>logboeken. Ik hoop dat je erheen kan.

etc

Het rare is, dat als ik op de website www. compaq.nl dit gegeven intoets (cpqdfwag.exe) en daarna het gevraagde type pc (1200-XL-109 of 12-XL-109 presario laptop) dat er dan allerlei updates en reparaties naar voren komen.
note: ik heb mijn pc gekocht in mei 2000 via pc prive project (vorige werkgever) bij dunnet rotterdam.

Ik heb even gezocht en *dit* kom ik tegen.
Description:
cpqdfwag.exe is process associated with the Compaq diagnostics utility. It runs automatically on system boot up. This program is a non-essential process. Disabling or enabling this is down to user preference.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan