instellingen zonealarm en AVG voor internetten: websitepagina openen en voor updates

Status
Niet open voor verdere reacties.
etc

Hoi,
Bedankt voor de moeite voor wat "graafwerk".
Ik kies ervoor om dit te gaan verwijderen.
Kun jij mij helpen: nu is het zo, dat bij aanmelden (inbellen) er contact gemaakt wordt maar meteen de melding dat de server niet gevonden kan worden. Kan dus geen websitepagina (bijv. provider maar ook bijv. van zonelabs) openen. wel lukt het om emails te ontvangen en versturen.
deze situatie had ik eerder aan de hand gehad, maar schakelde dan zonealarm uit (riskant natuurlijk op internet), maar dat heb ik nu verwijderd van pc. dus enig idee hoe ik nu te werk kan gaan ?
:thumb:
 
Ik begrijp het verhaal niet helemaal. Naar mijn idee kan je alles doen behalve internetten. Klopt dit?
Nog een vraagje:
Welk besturingssysteem heb je? Als dit windows XP is, heb je die voledig geupdate?
 
Goede morgen,

Stand van zaken:
Ik heb gisterenavond minutieus uitgevoerd hetgeen door jou opgegeven is (zonealarm verwijderen via start/cinfig.scherm etc) en dat heb ik allemaal gedaan behalve het downloaden (want ik kan niet internetten) en heb dus installatietooltje van zonealarm weer gebruikt, dan weer aanwijzingen opgevolgd (opnieuw starten pc en overige programma's wat betreft meldingen afhandelen).
Maar.... er vallen wat dingen op:
Generic Host Process for Win32 Services krijg ik geen melding van; wel van CPQFDWAG.EXE misschien in plaats van ??). Van de laatste heb ik de permissie geweigerd, want ik ben dit programmaatje liever kwijt dan rijk. Heb ook nog geprobeerd om dat programmaatje te deleten, maar er werd aangegeven dat dat niet kon omdat windows (??) er gebruik van maakt.

Ik heb mij toen weer ingebeld voor internet, maar kon echt niets doen: geen pagina's openen op websites (melding: server niet gevonden) en bij updating van AVG kreeg ik de melding error; name server could not be converted to IP adress.

Verder krijg ik nog steeds de errormeldingen (dmv kopiëren en plakken op diskette gezet en nu zal ik het hieronder plakken) misschien weet jij er meer raad mee:
ik kreeg 2 error meldingen, die identiek lijken alleen in de "stackdump" zit er aan het eind verschil in vermelding) Hier komen zij:

1e

EXPLORER heeft een fout met betrekking tot een ongeldige pagina veroorzaakt in
module KERNEL32.DLL op017f:bff8ac13.
Registers:
EAX=00000000 CS=017f EIP=bff8ac13 EFLGS=00000246
EBX=00000000 SS=0187 ESP=02dcfc28 EBP=02dcfc60
ECX=006c1170 DS=0187 ESI=61e0f524 FS=513f
EDX=00001170 ES=0187 EDI=bff8abfa GS=0000
Bytes in CS:EIP:
a1 10 9d fc bf 50 e8 96 95 fe ff ff 76 04 e8 35
Stackdump:
61e0f508 61e046f9 61e0f524 61e0f508 02dcfc60 006c1170 61e00000 61e0465c 61e0f508 00000003 61e0f508 61e04318 00000000 00000003 02dcfc80 61e0c61d

2e

EXPLORER heeft een fout met betrekking tot een ongeldige pagina veroorzaakt in
module KERNEL32.DLL op017f:bff8ac13.
Registers:
EAX=00000000 CS=017f EIP=bff8ac13 EFLGS=00000246
EBX=00000000 SS=0187 ESP=00e8fc28 EBP=00e8fc60
ECX=006c0860 DS=0187 ESI=61e0f524 FS=3d2f
EDX=00000860 ES=0187 EDI=bff8abfa GS=0000
Bytes in CS:EIP:
a1 10 9d fc bf 50 e8 96 95 fe ff ff 76 04 e8 35
Stackdump:
61e0f508 61e046f9 61e0f524 61e0f508 00e8fc60 006c0860 61e00000 61e0465c 61e0f508 00000003 61e0f508 61e04318 00000000 00000003 00e8fc80 61e0c61d






:eek: :eek: :eek:
 
etc

Sorry vergeten te antwoorden:
ik gebruik windows 98 SE en regelmatig door mij ge-updated.
 
Ik heb even gezocht en ik ben de iets over zone alrm tegengekomen:

System Requirements:
Windows 98SE/ME/2000 Pro/XP. Pentium II or higher. 30 MB of available hard disk space. Internet access. Minimum system RAM: 48MB (98SE/ME), 64MB (2000 Pro), 128MB (XP). Supported protocols for email scanning: POP3 and IMAP4 for incoming; SMTP for outgoing.

Het kan dus wel, maar ik denk dat het maar net is. Leeg je tijdelijke bestanden en cookies en geschiedenis ook is (In je browser: extra>internet-opties>algemeen).
Kijk ook even in je hosts bestand. Ik weet dit niet precies te vinden in win 98, dus probeer de zoekfunctie. Zoek dan naar hosts Als het bestand is gevonden open je het met kladblok. Als de inhoud niet te lang is kopier je het en zet je het in een nieuw bericht. Als de lijst erg lang is stuur dan even een mailtje (mailtje alleen voor de inhoud van het hosts-bestand, niet voor de rest van de vragen. Die gewoon hier plaatsen).
Nog NIETS wissen uit het logboek. Ik wil het eerst zien.

Succes
 
Laatst bewerkt:
resultaat??

Goede morgen,

Die lijst van "hostslog-file" was niet lang. dus even niets mee gedaan. wel 2 programma's verwijderd waarvan ik zeker weet deze niet te gebruiken.
GOED NIEUWS: als ik zonealarm firewall/internetzone security gezet heb op "medium"(en niet high=stealth-mode) dan kan ik echt alles doen: websites-pagina's openen, updaten (alle programma's die dat behoeven). volgens de aanwijzingen is medium ook behoorlijk veilig en bij tijdelijk internet-verblijf goed genoeg. voor de trustedzone hebik het ook op medium staan.
Verder heb ik CPQFDWAG.EXE onbeperkt toegan gegegeven om door de firewall te gaan, want volgens mij is dit in de plaats van de windows-versie, die jij noemde. Ik hoop dat ik in mijn lekentaal een beetje begrijpelijk was.
Nog heel erg bedankt voor de genomen moeite en vooral ook voor het opgebrachte geduld (een schoon goed in deze tijd van "hurry-up", toch ?).

groeten,
Alphonse

p.s. voor verdere adviezen e.d. houd ik mij natuurlijk aanbevolen.
:thumb: :thumb: :thumb:
 
Graag gedaan.

Nog één advies: Let goed op wat je doorlaat en wat niet.
 
opletten

Zal ik doen voor zover in het vermogen ligt.
Ik heb net even gekeken op website javacoolsoftware.com en die heeft aantal downloadtools: ik heb tot dusver spywareblaster gedownload; zijn er nog andere, die op deze en de andere (ad-aware-se; spybot s&d;AVG antivirus) die ik heb, een nuttige aanvulling kunnen zijn ? Mede-rekening houdend met mijn oude en relatief trage programma windows 98 se.
:eek:
 
epilog ?

Bedankt voor de informatie.
Weet jij in hoeverre spywareguard een nuttige aanvulling kan zijn op spywareblaster (beiden javacool).
de eerstgenoemde kan conflictuerend werken op andere anti virus en spywareprogramma's, las ik ooit ergens.
Ik zal inderdaad van tijd tot tijd live-scans laten uitvoeren.
:)
 
IK heb *hier* een link met verkeerde spyware-programma's. Niet gebruiken die in deze lijst staan.
Spywareguard en Spywareblaster staan er niet in.
*SpywareGuard* en *SpywareBlaster* staan er niet bij en zijn onder andere via de site van *ASO* te downloaden. Dit is een site tegen spyware.

Over conflicten heb ik nog nooit iets gelezen/gehoord.
SpywareBlaster heb ik zelf gebruikt en dat werkt goed. SpywareGuard weet ik niet want dat heb ik nooit gebruikt.
 
"uitstapje"

Goede morgen,

Op de website www.javacoolsoftware.com zag ik een van de producten ID Blaster. Van wat ik er van begrepen had, is dit bedoeld om de ID niet te laten achterhalen door lui met minder goede bedoelingen.
Ik dit dus gedownload en geïnstalleerd, maar...... toevallig of niet: dit product kon ik niet updaten (errormelding) en AVG antivirusprogramma gaf bij dubbelclick op icoontje aan dat er iets beschadigd was en werd geadviseerd om AVG te verwijderen en opnieuw te installeeren.
Heb ik dus gedaan, maar gisterenavond en vanochtend kon ik AVG na installatie niet updaten; waarschijnlijk was de server van AVG (heet anders) overbezet. pas na ongeveer 10 x proberen lukte het eindelijk.
En wat ID Blaster betreft: ik kon geen handleiding vinden na installatie noch op de website (javacool), zodat de bedoeling en instelling ervan niet duidelijk was en bleef voor mij.
Uiteindelijk door bovenstaande heb ik uiteindelijk ID Blaster van pc verwijderd.
Kun jij bij gelegenheid mij aangeven waarvoor ID Blaster precies dient en hoe e.e.a. ingesteld dient te worden ?
:eek:
 
vervolg "uitstapje"

Dit vond ik net op ID Blaster-forum op de website van Javacool:

ID Blaster breaks new AVG

--------------------------------------------------------------------------------

ID Blaster is breaking AVG7 Free. I can only presume that when AVG is installed it somehow ties itself to one of the product numbers ...... most probably Windows. Everytime ID Blaster is used, AVG7 has to be reinstalled/repaired and reupdated for it to work again (obviously without ID Blaster running).
Will Javacool be able to come up with a fix or is that pretty unlikely?
Choosing between ID Blaster and AVG ........ ooooh that's a difficult one!
Perhaps I will try Avast ...... unless anyone has a better suggestion?
 
Het lijkt dat AVG en ID-Blaster niet samengaan. Je zal dus moeten kiezen. Naar mijn idee zal die keuze snel zijn gemaakt want AVG is een antivirusprogramma en die moet je gewoon op je computer hebben.

ID-Blaster is een programma om je gegevens te beschermen. Dit doet het programma door nummers op te zoeken en te verwijderen (Destroy tracking tactics by randomizing GUID/Unique ID numbers found on your computer).
 
ID Blaster etc

Bedankt voor de informatie.
Spywareblaster heb ik in mijn pc zitten. en zo te lezen zou spywareguard een goede aanvulling zijn ?
Ik was eigenlijk op zoek naar een handleiding over ID Blaster (plus). Hetgeen ik gisteren gedownload en geïnstalleerd heb, bevatte naar mijn idee geen informatie hierover. De termen als randomnize e.d. zijn mij n.l. onbekend. dus de instellingen doorvoeren werd een beetje "gokken"voor mij en da's niet goed (voor mij dan en mijn pc).:confused:
 
Je kan het advies van Gezina opvolgen: Avast als antivirussoftware. Dan kan je wel ID-Blaster gaan gebruiken. Dit is echter je eigen keuze.
 
ID Blaster etc

Voorlopig houd ik het op de solide combinatie van Zone-alarm/AVG/Spywareblaster/Ad aware SE/Spybot S&D:

werkt op mijn pc prima en biedt volgens mij een heel goede bescherming en afweer.

en zeker met mijn "onhandigheidjes" op mijn pc (maar daar leer ik wel steeds van) laat ik het even zo.

als ik genoemde combinatie toch moet uitbreiden ("weak spots in defence", zeg maar) dan lees ik dat graag.

:thumb:
 
Dit is goed genoeg.

Ik gebruik zelf Zone Alarm Pro/KasperSky Antivirus/Ad aware SE/Spybot S&D.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan