instellingenpagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

AlecVanNoten

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2007
Berichten
29
ik geraak niet op de instellingen pagina van mijn router. (als ik bv. 192.168.0.1 ofzo intik) en ik heb de handleiding niet.

TEKENING:

Draadloos -------------------> ethernet switch --------------------------------> modem ---------> internet
OF
D-link G700AP ------------> DES-1005D -----------------------------< moden --------------->internet

ik moet nl. de virtual server poorten e.d. van mijn router veranderen daar ik met een webserver in mijn netwerk zit.

grtz!
 
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig | find /i "gateway"

Het adres dat dan rechts getoond wordt inkloppen in het adresveld van je browser.

Succes,

Tijs.
 
werkt niet, ik geraak niet in m'n router om de poorten te forwarden. Manual is weg en als ik op internet zoek vindt ik die wel, maar als ik ip adres intik vindt hij niets.

Nu: ik heb dus een webserver opgestart via een i-book met alle componenten (apache, php, mysql, ftp ...) apart geconfigureerd: lokaal werkt alles prima. zelfs al ga ik vanop de hostende pc naar mijn ip adres. MAAR het gaat niet als ik vanop een andere pc (buiten netwerk) probeer.

Maar het gaat dan weer wel als ik het pakketje van WAMPSERVER installeer en online zet. wie kan mij helpen? ik wil natuurlijk mijn i-book geconfigureerde webserver gebruiken.

help mij (dot nl :p)

url naar i-book: http://phoenixinteractive.mine.nu
 
Als ik het goed zie gebruik je een Access Point (van D-link), een switch van D-link en een Router/Modem combinatie..
Je meldt helaas niet welke Router/Modem combi we hier praten.

Klopt bovenstaande? Indien ja, geef dan even aan welk merk Router/Modem combi we hier over praten (en geef ook de type-aanduiding).

Vertel ook welke provider je gebruikt en welk soort abonnement.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
een van Motorola, maar ben pas vrijdag terug thuis en zal dan de specs enzo meegeven

ik zit in belgie bij telenet en we hebben een turbonet account.

Ik moet echt die poorten openkrijgen maar dat gaat niet als in 192.168.0.xxx intik.

help me aub! bedankt! :)

Ik las ook dat Telenet ALLE poorten onder 1024 blokkeert. maar apache eb ftp en weet ik veel gebruiken enkel poorten on 1024. hoe moet ik dat dan weer doen zodat mijn server bereikbaar is?
 
Laatst bewerkt:
Goed dat je de extra informatie erbij geeft nu.

Als ik mij goed herinner krijg je bij Telenet 2 ip-adressen toegewezen. Dat betekent dat in jouw configuratie er helemaal niets te portforwarden is: Internet komt rechtstreeks bij jouw pc, er is geen router bij jou thuis bij betrokken, alleen een modem (die verder gewoon transparant is voor het netwerkverkeer).

Uit de algemene voorwaarden van Telenet:
Daarnaast heeft Telenet onder meer ter beveiliging van het netwerk en de gebruikers een aantal “poorten” afgesloten op het netwerk. Op het residentiële productgamma van Telenet Internet zijn alle poorten onder 1024 binnenkomend gesloten. Uitgaand is poort 25 (SMTP) gesloten. Daarnaast zijn nog een aantal andere specifieke poorten gesloten uit veiligheidoverwegingen. Aangezien er steeds nieuwe applicaties, bedreigingen, virussen, wormen edm. de kop opsteken wenst Telenet zijn beleid te allen tijde te kunnen afstemmen op deze nieuwe ontwikkelingen.


Hoeveelheid dataverkeer.

Elk Telenet Internet product heeft een bepaalde hoeveelheid inbegrepen volume dat je kan verbruiken. Meer informatie hierover vind je op deze pagina.


Servers.
Het draaien van servers (bijvoorbeeld mail, news, IRC, ftp, http, ...) is in principe niet toegelaten. Het betreft hier het aanbieden van Internet services die niet passen binnen de Internet dienst.

Tel je deze zaken bij elkaar op, dan kun je (zowel technisch als vlgs. de voorwaarden) geen webserver op poort 80 draaien die voor het Internet rechtstreeks bereikbaar is.
Enige uitwijk is naar een poortnummer boven de 1024, maar dan moeten je bezoekers (of sites die doorlinken naar je site jouw ingestelde poortnummer erbij geven.
Voorbeeld: Je hebt ergens een registratie gedaan van een internet-naam die naar jouw ip-adres verwijst, bijv. mijnsite.dyndns.org. Je server draait op poort 12000
Dan moet je site worden aangeroepen (of doorgelinkt) met: http://mijnsite.dyndns.org:12000

Enige fatsoenlijke oplossing is, m.i., bij een webhosting bedrijf je website te laten hosten, dus je website niet vanuit je huis te draaien.
Andere mogelijkheid zou ergens je web-site te laten redirecten naar je ip-adres op die poort 12000, maar ik weet zo snel zelf geen service waar je dat kunt laten instellen. Hopelijk weet iemand anders hier iets over.
Ook zou een publieke proxy-server gebruikt optreedt als 2-richting 'doorgeefluik' voor je gebruikers en je website. Je zult daar dan zelf moeten kunnen aangeven dat jouw site op poort 12000 bereikt moet worden ipv. op poort 80. Ook hiervoor geldt dat ik zo snel zelf geen service weet welke publieke proxy-server deze dienst biedt. Hopelijk weet iemand anders hier iets over.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor je goede antwoord.

Dat telenet de boom in kan met z'n voorwaarden :)

ik kan met dyndns wel mijn account laten forwarden naar ip.ad.re.s:12000 dan is alles opgelost! :)

maar hoe zit dat met die twee ip-adressen en hoe kom ik ze te weten en wat kan ik ermee doen enz....?

dus ik moet nergens iets forwarden? ok bedankt
 
[...]maar hoe zit dat met die twee ip-adressen en hoe kom ik ze te weten en wat kan ik ermee doen enz....?

dus ik moet nergens iets forwarden? ok bedankt

Die beide ip-adressen kom je alleen te weten als je 2 pc's/laptops tegelijk aansluit aan de switch. Beiden krijgen dan een ip-adres, en dan weet je dus welke 2 ip-adressen voor jou 'gereserveerd' zijn door Telenet.
(Je huidige ip-adres is te achterhalen met: Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig)

En nee, forwarden hoeft niet, want zowel de Motorola modem als de D-link switch zijn transparant. Portforwarden hoeft alleen als je ipv. de switch een (al dan niet draadloze) router in je verbinding zou zou plaatsen.

Even nog voor mijn informatie: Je kunt d.m.v. Dyndns ook laten redirecten?? Dat wist ik niet. Graag bevestiging dat dat inderdaad mogelijk is bij Dyndns.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
no-ip doet dat wel, je moet dan een Port 80-redirect doen met je ip adres en daar waar je je poort 80 naartoe wil laten forwarden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan