Insufficient disk space on drive C

Status
Niet open voor verdere reacties.

jolanda_2008

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2005
Ik heb een cd rom, en nu wil ik die bekijken, maar krijg ik het volgende probleem.
Hij wil iets gaan installeren, maar als ik dan een nieuwe map aan wil maken, zegt ie : insufficient disk space on drive C. Wat moet ik hiermee?

Klik in Windows Verkenner eens met je rechter muisknop op de C: schijf en klik op Eigenschappen.
Je krijgt dan te zien hoeveel schijfruimte er beschikbaar is.
Is dat erg weinig, ruim dan je tijdelijke internetbestanden eens op en voer Schijfopruiming uit.

Guus.

Ik heb even gekeken en ik heb op mijn C schijf 9.50 GB gebruikt, en 10.0 GB beschikbaar.
Dat snap ik niet echt. Zoveel ruimte zal het toch niet nodig hebben?
Kan het eraan liggen dat het misschien een cd rom is die onder windows 95 is gedraaid, want er staat systeemvereisten: 486 of hoger, 8 mb of meer, windows 95.
Betekent dat dat je die cd niet meer kan bekijken of gebruiken?

Geplaatst door jolanda_2008
Zoveel ruimte zal het toch niet nodig hebben?
Nee, maar wat dan wel het probleem is zou ik niet weten. :(
Meestal kun je software voor Windows 95 ook onder Windows 98 gebruiken, maar het zou ook kunnen dat het probleem daar zit.
Kortom, ik weet het niet.:(

Guus.

Zou het eraan kunnen liggen, dat ik windows xp heb? In ieder geval bedankt voor de moeite. Ik weet het ook niet.
Misschien iemand anders die het wel weet?

Geplaatst door jolanda_2008
Zou het eraan kunnen liggen, dat ik windows xp
Ben kennelijk nog niet helemaal wakker. :o
Had ik meteen aan moeten denken.
Onder XP doen veel oudere spelletjes die van DOS gebruik maken het niet.
Ik weet niet zoveel van XP en misschien is er toch een mogelijkheid om het spel aan de praat te krijgen, maar wat dat betreft zal het antwoord van iemand moeten komen die wat meer weet van dat besturingssysteem.

Guus.

klopt, xp heeft veel moeilijkheden met dos games, gelukkig is er een eenvoudige oplossing die meestal wel werkt...:
rechts klikke op de .exe file van het spel klikke, en dan compatibiliteit (ni goe gespeld denk ik, men nederlands he...:o ) en dan zegge run in (windows 98) mode
of zo iets...
alst ni lukt mail me dan ff arnevanderheyden@hotmail.com
arnevanderheyden@gmail.com

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan