int voor meerdere klassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

meesg

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2011
Mijn vraag is, zo als ook al in de titel staat, hoe ik een int in meerdere klassen kan gebruiken.

Voorbeeld :

class
[cpp]
int voorbeeld = 100;
[/cpp]

Andere class
[cpp]
if(voorbeeld==100){
//opdracht
}
[/cpp]

[cpp]

class Foo{

private int voorbeeld = 100;

public Foo(){

}

public int getVoorbeeld(){
return voorbeeld;
}

public void setVoorbeeld(int value){
voorbeeld = value;
}

}

[/cpp]

in de andere class:

[cpp]
class Bar{

private Foo fooclass;
public Bar(Foo foo){
fooclass = foo;

doSomething();
}

public void doSomething(){

if (fooclass.getVoorbeeld() == 100){
//do iets
}
}

}

[/cpp]

Het ligt alleen wel aan het probleem of je het op deze manier wilt oplossen, kun je wat meer informatie geven wat je precies wilt doen ?

Ok in een class wil ik iets op ypos en xpos painten en in de andere class wil ik die ypos en xpos bewerken.

is het niet mogelijk dit object zelf de x en y pos te laten bewerken. Dan verder een object maken dat zich focussed op het tekenen van de objecten ? denk dat dat kwa design net even beter in elkaar steekt.
kan het mis hebben hoor, misschien is het een compleet nutteloze opmerking van me ^^

is het niet mogelijk dit object zelf de x en y pos te laten bewerken. Dan verder een object maken dat zich focussed op het tekenen van de objecten ? denk dat dat kwa design net even beter in elkaar steekt.
kan het mis hebben hoor, misschien is het een compleet nutteloze opmerking van me ^^
Dit is inderdaad "een compleet nutteloze opmerking"

Ok als je nog eens een beginners oop vraag hebt hoef je van mij geen hulp meer te verwachten.
Verder een fijn weekend toegewent.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan