Intake of outtake?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gdscei

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2009
Hallo,

Ik heb een AeroCool PGS Vx-e kast, met een 140mm front fan intake en een 120mm rear fan outtake.

Nu heb ik een fan gekocht voor de zijkant, maar is het dan het beste om op outtake of intake te plaatsen?

Intake. Aangezien dan de koude lucht direct op het moederbord of processor of videokaart geblazen word. De achterste fan zorgt er wel voor dat de lucht er weer uit gaat.

Intake. Aangezien dan de koude lucht direct op het moederbord of processor of videokaart geblazen word. De achterste fan zorgt er wel voor dat de lucht er weer uit gaat.

Ik heb het geprobeerd, en nou niet dus. De fan blaast nu lucht direct naar de processor fan, waardoor de processor fan ze werk niet goed kan doen. Gevolg: 50C in win7 "idle" ipv 30-35C. Ook werd de videokaart wat warmer dan normaal (+/- 5C)
ik laat het dus lekker outtake.

Ik heb het geprobeerd, en nou niet dus. De fan blaast nu lucht direct naar de processor fan, waardoor de processor fan ze werk niet goed kan doen. Gevolg: 50C in win7 "idle" ipv 30-35C. Ook werd de videokaart wat warmer dan normaal (+/- 5C)
ik laat het dus lekker outtake.

Hoeveel RPM draait die koeler ? :shocked:

Hoeveel RPM draait die koeler ? :shocked:

die fan aan de zijkant draait 900rpm silent, 1800rpm normal mode.
ik weet niet hoe het zit met mn processor koeler, het is gewoon de stock cooler van de intel core i5-750, draait gewoon 2.66 GHz (dus niet overclocked!)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan