Intallatie W98SE

Status
Niet open voor verdere reacties.

philipwouters

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 sep 2003
Installatie W98SE

Hallo,
Ik zou graag alles van mijn laptop willen verwijderen en W98SE herinstalleren.
Ik heb een DELL LATITUDE CPi A 366 en ik kan enkel de verwisselbare floppy drive of cdrom gebruiken. Dus ik kan deze niet tegelijkertijd gebruiken.
Wie kan mij helpen ?
Dank

Laatst bewerkt:
Als het goed is kan je met de Win98SE cd opstarten.
Je hebt dus de floppydrive niet nodig.
Zorg wel dat je laptop vanaf de cd-rom speler opstart.
Je krijgt dan hetzelfde als je met een opstartfloppy opstart.;)

tja,

als je windows '98 op cd hebt, dan de cdrom gebruiken, heb je '98 op diskettes ;) dan de diskdrive gebruiken. Zorg er in ieder geval voor dat in de Bios van het ding het booten vanaf A en D (als D je cdrom is) in het bootmenu zijn opgenomen.

En wat het leegmaken betreft : hang is je diskettestation eraan, boot met een bootdisk van 98SE en na het booten, formateren en even opnieuw booten met 98 -> nu worden je cdrom stuurprogramma's geinstalleerd, koppel je de diskdrive los, hang je de cdspeler eraan en stop je de 98 cd erin en kies je voor D:
en vervolgens voor setup.exe.................... en ........ draaien maar............

Laatst bewerkt:
Orirgineel

Hou je er goed rekening mee dat je alle drivers die nodig zijn voor alle interne hardware wel ergwens aanwezig zijn zoals bv modem en kleuren kaart etc.

Dat is vaak nog wel eens een prbleem bij laptops.
ALs je geen drivers hebt dan kun je nog wel een een probleem erbij gaan krijgen.

Groetjes jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan