Intel® Core 2 Quad Q6600 of AMD Athlon™ 64 X2 6000+

Status
Niet open voor verdere reacties.

petje1982

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2007
Berichten
8
wie kan mijn helpen

ik wil binnen kort een nwe pc aanschaffen maar weet niet goed welke processor ik moet nemen.

wat is nou de beste keuze?

wat ik voor al doe met mijn pc is het een en ander downloaden en zware games spelen

wat is er beter?

alvast bedankt patrick
 
Ze zijn alle twee goed hoor.

De eerste zal beter presteren en het bord daarvoor is beter upgradable, maar voor games maakt dat niet zoveel uit.

Maar de chipset voor de eerste proc en bij beide het geheugen is belangrijker, evenals de videokaart bij gamen.
 
als je lager zak centje heb de 6000+

maar iets beters is altijd meegenomen

maar de 6000+ presteert goed!
 
als je lager zak centje heb de 6000+

maar iets beters is altijd meegenomen

maar de 6000+ presteert goed!


het gaat mijn er niet om wat hij kost maar wil gewoon weten wat er nou beter is maar voor al ook sneller wand de amd draaid op 3000 en de quad op 2.4.
 
De zoveelste die denkt dat een hogere kloksnelheid van de processor iets te maken heeft met de snelheid van een systeem, en ook weer het overslaan van de IPC, instructies per clockcycle, waarbij de AMD's de Intel Pentium's ruimschoots versloeg, en de C2D weer de AMD's, alhoewel dat allemaal maar redelijk gepiel in de marge is.

De chipset en het gebruikte geheugen bepaalt de snelheid van het systeem, die door de processor negatief of positief beïnvloed wordt.
 
De zoveelste die denkt dat een hogere kloksnelheid van de processor iets te maken heeft met de snelheid van een systeem, en ook weer het overslaan van de IPC, instructies per clockcycle, waarbij de AMD's de Intel Pentium's ruimschoots versloeg, en de C2D weer de AMD's, alhoewel dat allemaal maar redelijk gepiel in de marge is.

De chipset en het gebruikte geheugen bepaalt de snelheid van het systeem, die door de processor negatief of positief beïnvloed wordt.


dat wist ik niet maar welk systeem zou er dan snellen zijn en ook beter in de toekomst

systeem 1

msi krn sli platinum (nvidia nforce 570
amd athlon 64 x2 6000
geil ddr2 800 4gb kit cl5 5-5-15
NVIDIA GeForce 8800GTS 320 mb
600 watt voeding (zalman)






systeem 2 van alternate

Farbe Zwart


Behuizing
Type Procase Zirco Case
5,25 inch, extern 5 bay(s)
3,5 inch, extern 2 bay(s)
3,5 inch, intern 3 bay(s)
Formaat (BxHxD) 200 x 485 x 430 mm
Voeding 400 Watt


Processor
Type Intel® Core 2 Quad Q6600
Aantal Cores 4
Snelheid 2.400 MHz
Bussnelheid 1.066 MHz


Geheugen
Totaal capaciteit 2.048 MB
Aantal modules 2
Type SDRAM-DDR2


Grafisch
Chipset NVIDIA GeForce 8800GTS
Interface PCIe x16
Geheugen 320 MB
Aansluitingen 2x DVI-I, 1x TV-out (S-Video / HDTV)


Moederbord
Chipset Intel® P35
Aansluitingen 3x PCI, 3x PCIe x1, 1x PCIe x16, 2x PS/2 (Keyboard, muis), 1x microfoon, 1x Line-in, 3x Line-out


Netwerk 10/100/1000 Mbps


Optische drives 20x DVD±R/RW DL Brander, 16/48x DVD speler


Harddisk
Harddisk 1 500 GB ( SATA2 / 7200rpm / 16MB / 8,5ms )


CardReader CF I, CF II, MD, SD, MMC, SM, MS, MS Duo, MS PRO, MS PRO Duo


Overige hardware Creative Sound Blaster Audigy SE 24 bit, 80x80mm koeler, 120x120mm koeler
 
Voor games zal de eerste beter presteren, voor de rest de tweede, een quad core heeft voor games niet zo veel zin, die zijn er nog niet, bij een AMD werkt er ook maar eentje voor/bij games, alleen de cache zal gebruikt worden van alle core's.

Ovgerigens is de snelheid van het geheugen en de toegepaste controller meer van belang en zo ook de FSB, er zijn C2D op 1333 en ook moederborden zijn ervoor, ook voor DDRll op 1066 of zelfs DDR3 op 1333, alhoewel de snelheid van die 2 laatste niet veel uitmaakt daar de timings van DDR3 hoger zijn.

Ook voor gamen is het laatste en de videokaart verantwoordelijk voor het soepel lopen ervan, niet zo zeer de processor.

Overigens maakt het niet veel uit of hij beter is voor de toekomst, vaak wordt allees vervangen, het vervangen van een onderdeel schiet toch niet op.
 
kijk daar heb ik wat aan ik wil er vooral games mee doen en een beetje internetten dus dan word de amd toch mijn keuze en wat betreft het geheugen wat is dan beter 800 of 667

ben nogal een noob in dat soort dingen wat zal dat beter zijn voor spellen en wat houd cl5 5-5-15 dan in?

mvg en alvast bedank patrick :thumb: :thumb:
 
Dat is de cas latency, de timings van het geheugen, hoe lager hoe sneller, en de frequentie is juist weer andersom, hoe hoger, hoe sneller.

Leesvoer over de Cas Latency, beetje achterhaalde snelheden maar de uitleg klopt.

Om de verwarring wat te verhogen, een Quad of Duo Intel op 1333 met geheugen op 1066 (liefst op 1333) zal een stuk sneller zijn dan een X2 6000 en geheugen op 800.:)
 
du shet geheugen wat ik uit gekozen heb moet wel goed zijn dan of raad je wat anders aan
 
Eerst de proc kiezen dan het moederbord met een passende FSB en daar weer het geheugen voor kiezen, ook zo snel mogelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan