Intel 2 Duo Core driver (service probleem)

Status
Niet open voor verdere reacties.

dfainher

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2010
Hallo,

Ik keek toevallig bij configuratiescherm bij 'devices and printers' en zag bij mijn processor een uitroepteken staan, dus ik klikte op 'troubleshoot'.
Dan zie ik bij 'view details' de volgende melding:

"A driver (service) for this device has been disabled. An alternate driver may be providing this functionality. (Code 32)"

Maar troubleshooting doet verder eigenlijk niks. Ik heb op de site van intel gekeken voor eventuele updates/upgrades, maar ik kan eigenlijk niks concreets vinden. Het zijn vooral diagnose of informatie programmetjes.
Op google zie ik dat vrij veel voorkomende foutmelding is, maar in de meeste gevallen gaat het over randapparatuur.

heeft iemand een idee wat hier mis gaat? of over welke service het eventueel gaat zodat ik die weer kan activeren.

Bij voorbaat dank,

Tom

Laatst bewerkt:
ik zie trouwens bij 'view details...' op het tabblad 'driver\driver details'
Driver files:

C:\Windows\system32\DRIVERS\intelppm.sys

nu heb ik naar aanleiding van dit topic:

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...n-Vertex-2-onder-Windows-7?highlight=vertex+2

de volgende stap voor het tweaken van mijn SSD uitgevoerd:

"De vier services uitschakelen:
Hoe doe je dit? Dat zal ik je eens haarfijn uitleggen!
IntelPPM; download dit zipje en pak het uit, dubbelklik vervolgens op disable_intelppm.reg en importeer de register-sleutel."

wat moet ik doen?

Dat klopt, als je een Intel processor hebt gebeurt dat, ik heb zelf de PPM service weer ingeschakeld omdat ik het verschil niet merkte. (In het zipje van de intelppm zit ook weer een enabler, die even importeren en opnieuw opstarten en klaar. :)).

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan