Intel 82371SB PCI to ISA bridge driver?!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

suzetje

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2006
Hi all,

Ik heb hier een pc met een Intel 82371SB PCI to ISA bridge van een vriendin van mij staan. Nou heb ik een groot probleem. Er staat inmiddels XP op, wat gewoon goed loopt enzo. Maar nu kan ik de driver voor de PCI to ISA bridge niet vinden. Heb al op de site van intel gekeken. Daar verschillende drivers vandaan gehaalt, maar ze werken geen van allen. Kan iemand mij hiermee helpen? Want als de PCI to ISA bridge he doet, doen de USB poorten het ook, en kan ze gewoon wless inetten wat de bedoeling is.

Alvast bedankt.
suzetje

Het zou makkelijk zijn als we het merk en type van het moederbord weten, dat zoekt een stuk makkelijker.

Je kan met Everest Home erachter komen wat het merk en type is.

Moederbordnaam Hewlett-Packard VL6/233
Moederbord Chipset Intel Natoma 82440FX

heb ik al geprobeert. ben namelijk bekent met driverguide, alleen kan daar de goede driver niet vinden. Niet voor de PCI to ISA. Alleen voor PCI to IDE ofzo. Dus daar schiet ik alsnog niet zo heel erg veel mee op. Maar in ieder geval bedankt :D.

Groetjes,
Suze

Indien je XP erop hebt, en geen gele vraagtekens in apparaatbeheer, zul je in de bios eerst moeten kijken of die usb poort wel aan staat, want XP heeft gewoon alle drivers aan board voor die chipset.

En de drivers op de Intel site, zijn alleen een inf file en een indentificatie bestand en ook geschikt voor XP, want die heeft immers al de werkelijke drivers on board, maare zonder service pack 1 of 2 gaat die USB poort niet werken onder XP.

suzetje zei:
Gaat helaas niet werken. Zoals ik al eerder zei staat er Windows XP op. ( zonder service packs btw ). Dus een driver voor 98 en lager werkt jammer genoeg niet. Maar jij ook iig bedankt :D.

Groetjes,
Suze

Hmmzz, even niet opgelet. Gezien de systeemspecificaties was ik ervan uit gegaan dat hier niet hoger dan win98 op zou staan. Latere windows versies hebben de 440FX driver al ingebouwd.

er staat wel een vraagteken in apparaatbeheer. Zover was ik al ;). Maar het probleem is dus dat hij de USB niet herkent. Terwijl dat wel zou moeten, dat weet ik. Heb xp al een 2e en een 3e keer geinstaleerd. En nog steeds niks. Maar nu heb ik die readme eens door zitten lezen voor de zoveelste keer. En hij moet eerst die PCI to ISA bridge herkennen voordat ie de USB pas herkent.

Maar wat is handig? Gewoon sp2 instaleren en kijken offie t dan wel doet?

Ik heb gelogen:cool: USB1 wordt wel ondersteund door XP, alleen voor USB2 heb je SP1 of 2 nodig, maar ik denk dat het geen kwaad kan om SP2 erop te zetten, in de hoop dat de driver herkenning wel goed gaat.

Maar bij dat vraagteken de drivers laten zoeken,( met die Intel bestanden, die inf file en chipset id, uitgepakt in een directory), in die directory, moet ook lukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan